Компанія Nikola, що спеціалізується на виробництві електровантажівок, офіційно оголосила про банкрутство та планує розпродаж своїх активів. Це стало ще однією жертвою нестабільної ситуації на ринку електромобілів, де стартапи стикаються із зниженим попитом, фінансовими труднощами та швидким витрачанням коштів.
Про це розповідає ProIT
Nikola пережила складний шлях, включаючи численні зміни керівництва, падіння акцій та звинувачення з боку біржових спекулянтів. Генеральний директор компанії Стів Гірскі зазначив:
«Як і багато інших компаній у галузі електромобілів, ми зіткнулися з ринковими та макроекономічними викликами, які ускладнили нашу роботу. Попри всі наші зусилля, нам не вдалося подолати ці труднощі».
Спочатку Nikola займалася виробництвом батарейних вантажівок, але з часом змістила акценти на водневі електровантажівки. У компанії заявили, що розпродаж активів дозволить максимізувати вартість та організувати впорядковане закриття. Деякі сервісні центри та водневі заправки продовжать свою роботу до кінця березня.
Штаб-квартира Nikola розташована у Фініксі, штат Арізона. Компанія почала постачати перші автомобілі лише в грудні 2021 року. У 2023 році серія пожеж у її електровантажівках призвела до відкликання всіх автомобілів, що негативно позначилося на довірі споживачів.
У 2024 році Nikola активно почала випускати водневі вантажівки, але кожен проданий автомобіль приносив компанії значні збитки. Високі кредитні ставки відлякували потенційних покупців, і операторам автопарків було важко перейти на електровантажівки. Завод Nikola у Куліджі, штат Арізона, мав потенціал виробляти 2400 вантажівок на рік.
На момент банкрутства компанія мала активи на суму від $500 млн до $1 млрд, а її борги сягали від $1 млрд до $10 млрд. Кінець вересня приніс падіння грошових резервів до $198,3 млн, тоді як ще наприкінці 2023 року ця цифра становила $464,7 млн. Коли Nikola подала заяву про банкрутство, у неї залишалося лише $47 млн.
В середу акції Nikola впали на 38%, знизивши ринкову капіталізацію до менше ніж $50 млн. Для порівняння, у 2020 році компанія оцінювалася у $27 млрд, що перевищувало вартість Ford. Акції компанії неодноразово опускалися нижче $1, і у 2023 році їй довелося провести зворотний спліт, щоб відповідати біржовим вимогам Nasdaq.
Після виходу на біржу у 2020 році Nikola стала жертвою скандального звіту інвестфонду Hindenburg, який звинуватив її у шахрайстві. Незважаючи на заперечення компанії, її засновник та колишній CEO Тревор Мілтон у 2022 році був засуджений за шахрайство й отримав чотири роки ув’язнення.
Nikola стала черговою компанією, яка не витримала жорсткої конкуренції та фінансових труднощів на ринку електромобілів. Високі витрати, низький попит та технічні проблеми призвели до краху, й тепер компанія намагається продати свої активи, щоб мінімізувати втрати.
Багато компаній, які вийшли на біржу під час пандемії з обіцянками змінити ринок електромобілів, також не змогли вижити. Такі бренди, як Fisker, Proterra та Lordstown Motors, також оголосили про банкрутство через високі відсоткові ставки та зменшення фінансування. Навіть Tesla під керівництвом Ілона Маска цього року зазнала першого падіння продажів.