Платформа для аналізу даних Databricks оголосила про угоду з придбання стартапу Neon, який розробляє відкриту альтернативу AWS Aurora Postgres, за приблизно 1 мільярд доларів. Ця угода дозволить Databricks інтегрувати технології Neon, зокрема безсерверну систему управління реляційними базами даних, з власними сервісами інтелектуальних даних, що сприятиме більш ефективному використанню AI-агентів для клієнтів.
Про це розповідає ProIT
Neon, заснований у 2021 році генеральним директором Микитою Шамгуновим та інженерами-програмістами Хейки Ліннакканкасом і Стасом Кельвічем, пропонує керовану платформу бази даних у хмарі з безкоштовними та платними планами на основі використання. Це дозволяє розробникам клонувати бази даних та переглядати зміни перед їх впровадженням. Платформа автоматично адаптує обчислювальні ресурси, пам’ять та зберігання відповідно до використання, підтримує ізольовані екземпляри бази даних для тестування та розробки, а також відновлення даних у певний момент часу.
Технології Neon для AI-агентів
Databricks зазначає, що можливості Neon ідеально підходять для навантажень, що виконуються AI-агентами, які працюють швидше за людей, але часто потребують нагляду для контролю помилок. Компанія повідомила, що 80% баз даних, створених на платформі Neon, були автоматично створені AI-агентами, а не людьми.
“Ера AI-орієнтованих, агентських додатків трансформує вимоги до бази даних”, – зазначив Алі Годсі, співзасновник та генеральний директор Databricks. “Neon це підтверджує: чотири з п’яти баз даних на їхній платформі створені кодом, а не людьми. Придбавши Neon, ми надаємо розробникам безсерверний Postgres, що відповідає швидкості агентів, економіці плато за використанням та відкритості спільноти Postgres.”
Станом на сьогодні Neon залучив 129,5 мільйона доларів інвестицій, серед яких – венчурний підрозділ Microsoft M12, General Catalyst, Menlo Ventures та Notable Capital. Databricks, у свою чергу, зібрав понад 19 мільярдів доларів фінансування, і у січні закрив фінансування на суму 15,3 мільярда доларів з оцінкою в 62 мільярди доларів.
Databricks активно використовує свої фінансові ресурси, аби скористатися бумом AI та закріпити свою позицію як провідний сервіс для створення, тестування та розгортання AI-моделей і агентів. Минулого червня компанія придбала компанію з управління даними Tabular за майже 2 мільярди доларів, а у 2023 році купила MosaicML, платформу з відкритим кодом для навчання великих мовних моделей та впровадження AI-інструментів, за 1,3 мільярда доларів.