Компанія Uber розпочинає активну діяльність на індійському ринку B2B логістики, уклавши нову партнерську угоду з неприбутковою організацією, підтримуваною урядом, яка має на меті розширити цифрову торгівлю в Південній Азії та зменшити домінування таких гігантів, як Amazon і Flipkart.
Про це розповідає ProIT
В понеділок, ініціатор послуг із виклику таксі оголосив про запуск своїх B2B логістичних послуг через Open Network for Digital Commerce (ONDC), що дозволить бізнесам доступати логістичні рішення через мережу з 1,4 мільйона водіїв Uber. Конкретний термін запуску послуги поки що не розкрито. Спочатку нова послуга охоплюватиме доставку їжі для підприємств, що працюють у відкритій мережі, але планується її розширення на сфери електронної комерції, продуктів харчування, аптек та навіть медичних послуг.
Конкуренція та стратегії
Завдяки новому кроку Uber стане постачальником логістичних послуг в рамках ONDC, конкуруючи з такими компаніями, як Shiprocket, Shadowfax, Porter та Loadshare. Запроваджена послуга працюватиме за принципом білого ярлика і буде аналогічна Uber Direct, запущеній в США у 2020 році, але обмежуватиметься підприємствами, які є частиною мережі ONDC.
Розширення Uber в секторі B2B логістики в Індії стало наступним кроком після запуску сервісу Courier XL у Делі та Мумбаї, що дозволяє користувачам доставляти великогабаритні вантажі вагою до 750 кг, обираючи автомобілі з трьох- та чотирьохколісними платформами. Компанія також вже давно пропонує послуги доставки звичайних пакетів на двоколісних транспортних засобах.
Перспективи ринку
Очікується, що індійський ринок логістики зросте на 49% до 13,4 трильйона індійських рупій (157 мільярдів доларів США) до фінансового року 2028, що є значним зростанням порівняно з 9 трильйонами рупій (105 мільярдів доларів США) у 2023 році, згідно з даними Motilal Oswal. Цей крок допоможе Uber забезпечити ще один бізнес-кейс в Індії, де компанія вже зафіксувала зростання операційних доходів на 41,1% в річному численні, досягнувши 439 мільйонів доларів у минулому році.
Однак Uber стикається з посиленням конкуренції на індійському ринку таксі від місцевих гравців, серед яких нові компанії, такі як Rapido та Namma Yatri. Диверсифікація в нові сфери, такі як логістика, має допомогти компанії з Сан-Франциско зберегти важливість Індії як ринку.
На фоні розширення B2B логістики, Uber також запровадила функцію купівлі квитків на метро через свій додаток, що підтримується ONDC. Першими доступними є квитки на метро в Делі, з подальшим запуском у трьох інших містах Індії пізніше цього року.
ONDC, заснована в 2021 році, має на меті сприяти цифровій торгівлі та допомогти малим роздрібним продавцям вийти в онлайні. Хоча ініціатива спрямована на відтворення успіху єдиного платіжного інтерфейсу, вона зіткнулася з труднощами в залученні великих гравців індустрії.
«Початок співпраці Uber у сфері метро та логістики відкриває нові можливості — від безперебійних мультимодальних подорожей до уніфікації фрагментованої екосистеми логістики», — висловився Вібгор Джейн, виконуючий обов’язки CEO та COO ONDC.