Американський розробник програмного забезпечення для громадського транспорту Via завершив перший день торгів на біржі з незначним зростанням своїх акцій вище ціни розміщення. Інвестори обережно поставилися до дебюту компанії, в результаті чого акції відкрилися нижче ціни IPO, але до кінця сесії піднялися до понад $49 за одну акцію.
Про це розповідає ProIT
Підсумки виходу Via на біржу
IPO Via було оцінено в $46 за акцію, що дозволило компанії залучити $492,9 мільйона. Під час початку торгів акції знизилися до $44, однак вже до закриття першого дня вони подорожчали до понад $49. Завдяки цьому ринкова капіталізація Via сягнула близько $3,9 мільярда.
Загалом компанія отримала близько $328 мільйонів безпосередньо від продажу нових акцій, а ще $164 мільйони принесли угоди з продажу акцій існуючими акціонерами. Загальний обсяг угоди склав майже $493 мільйони.
“Ми надзвичайно задоволені результатом сьогоднішнього IPO і вважаємо, що це підтвердження цінності та стійкості нашої компанії. Ми вдячні команді, партнерам та інвесторам за підтримку, яка зробила цю подію можливою”, — прокоментував генеральний директор Via Даніель Рамот.
Плани розвитку та фінансові результати
Via розпочала свою діяльність у 2012 році із запуску фірмових шатлів, які користувачі могли викликати через додаток. З часом компанія вдосконалила алгоритми маршрутизації в реальному часі для мікротранзиту, що сьогодні стало основним напрямом її бізнесу. Наразі Via продає свої технології 689 містам і транспортним агентствам по всьому світу.
За словами Даніеля Рамота, залучені кошти спрямують на розвиток, маркетинг і можливі майбутні поглинання. Компанія вже має досвід придбання стартапів: у 2021 році було куплено Remix, а у 2023 — Citymapper. Рамот підкреслив, що Via відкрита до нових придбань, які доповнюватимуть технологічні можливості, а не лише розширюватимуть ринкову частку.
Виручка Via демонструє стале зростання — приблизно на 30% щорічно. За підсумками першого півріччя 2025 року доходи склали $205,7 мільйона. Прогноз на весь 2025 рік — близько $429 мільйонів. Водночас компанія поки що залишається збитковою: за шість місяців 2025 року чистий збиток становив $37,5 мільйона, що менше порівняно з $50,4 мільйонам за аналогічний період минулого року. Рамот зазначає, що Via вже близька до прибутковості, однак поки не розголошує точних прогнозів.
Керівник компанії підкреслив, що зростання Via доводить: співпраця з державними клієнтами може забезпечити стійкий і прибутковий бізнес. За його словами, більшість технологічних компаній, які виходять на біржу, не орієнтовані на допомогу місцевим органам влади, тоді як Via створює рішення, які полегшують життя користувачам мікротранзиту та паратранзиту — людям, які щоденно користуються автобусами, зокрема малозабезпеченим, людям з інвалідністю та студентам. Рамот також відзначив позитивну реакцію інвесторів на таку соціально значущу місію компанії.