Дослідники з Інчхонського національного університету у Південній Кореї виявили ключові чинники, що впливають на зменшення дорожньо-транспортних пригод (ДТП). Щорічно внаслідок аварій у світі гине більше 1,19 мільйона людей, а мільйони отримують поранення. Однією з основних цілей Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) є зменшення вдвічі кількості смертельних випадків та травм до 2030 року.
Про це розповідає ProIT
Важливість дорожньої інфраструктури
На думку команди науковців під керівництвом доцента Укдже Янга, покращення дорожньої інфраструктури, зокрема пішохідних переходів, є критично важливим, але часто ігнорується взаємозв’язок між характеристиками доріг та умовами дорожнього руху. Дослідження, проведене на 68-кілометровій ділянці національної автомагістралі, використовувало метод головних компонент (PCA) та моделювання шматково-структурних рівнянь (PSEM) для вивчення впливу дорожніх характеристик на два важливі типи аварій: лобові зіткнення та з’їзди з дороги.
Результати дослідження
Науковці класифікували характеристики дороги на три основні категорії: придорожня інфраструктура (пішохідні переходи, освітлення, тротуари), конструктивні особливості дороги (ширина смуг, перехрестя) та стан дорожнього покриття та кривизна.
«На відміну від попередніх досліджень, у яких швидкість та інтенсивність дорожнього руху розглядалися як статичні контрольні змінні, у нашому дослідженні вони розглядалися як опосередковані фактори, що наголошує, як дорожні умови впливають на аварії не лише безпосередньо, а й через свій вплив на поведінку учасників дорожнього руху»
— зазначив Укдже Янг.
Результати дослідження показали, що саме придорожня інфраструктура має найбільший вплив на зменшення ризику аварій, особливо в контексті з’їздів з дороги. Наявність тротуарів, освітлення та пішохідних переходів виявилися більш ефективними у зниженні кількості ДТП, ніж конструктивні особливості дороги.
За словами Янга, недостатня облаштованість пішохідних і придорожніх споруд часто призводить до збільшення швидкості руху автомобілів і, як наслідок, підвищує ймовірність аварій. Водночас конструктивні особливості, такі як перехрестя, ширина смуг і кривизна дороги, не показали значного впливу на кількість ДТП. Це може бути пов’язано зі схожими стандартами, що застосовуються на національних автомагістралях.
Отже, результати цього дослідження свідчать про те, що стратегії дорожньої безпеки повинні акцентувати увагу на розвитку інфраструктури для пішоходів та будівництві об’єктів, які підвищують безпеку як пішоходів, так і водіїв. Вдосконалення інструментів оцінки стану доріг, таких як Міжнародна програма оцінки стану доріг (iRAP), може призвести до більш цілеспрямованих і економічно ефективних заходів щодо безпеки.
Нагадаємо, минулого року в Україні було зафіксовано рекордну кількість ДТП з електросамокатами, у багатьох випадках водії були в стані алкогольного сп’яніння.
Результати дослідження опубліковані у журналі Journal of Safety Research.