Головна Наука Гальмівний пил завдає шкоди легеням більше, ніж вихлопні гази — нове дослідження

Гальмівний пил завдає шкоди легеням більше, ніж вихлопні гази — нове дослідження

Вчені виявили, що мікроскопічні частинки, які утворюються під час зносу гальмівних колодок, можуть бути більш токсичними, ніж вихлопи дизельних двигунів. Дослідження, проведене доктором Джеймсом Паркіном з Університету Саутгемптона, показало, що навіть повний перехід на електромобілі не вирішить проблему забруднення, викликаного транспортом.

Про це розповідає ProIT

Вплив гальмівного пилу на здоров’я

Дослідники встановили, що підвищена концентрація міді в гальмівних колодках сприяє збільшенню шкідливого впливу на чутливі клітини легень. Це відбувається через вдихання дрібнодисперсних частинок, що виділяються під час гальмування. Раніше науковці вважали, що основним джерелом забруднення повітря є вихлопні гази автомобілів, проте викиди від зносу шин, дорожнього покриття та гальмівних колодок також значно впливають на екологію.

Наразі ці викиди не підлягають жорсткому регулюванню, але дослідження вказує на те, що “не-вихлопні” джерела забруднення стають основними у Великій Британії та деяких країнах Європи. Гальмівний пил визначено як один із головних забруднювачів.

«Більшість людей вважає, що основне забруднення від автомобілів утворюється через вихлопні гази, і тому електромобілі сприймаються як транспортні засоби з нульовими викидами. Однак електромобілі також продукують дрібнодисперсні частинки через тертя та зношення дорожнього покриття, шин і гальм», — підкреслив доктор Джеймс Паркін.

Дослідження токсичності гальмівних колодок

У рамках дослідження вчені протестували чотири різновиди гальмівних колодок з різними хімічними складами: низькометалеві, напівметалеві, органічні безазбестові та гібридно-керамічні. Виявлено, що органічні безазбестові колодки є найбільш токсичними, викликаючи сильне запалення легень та перевищуючи за токсичністю частинки дизельного вихлопу. Керамічні колодки також мають високу токсичність, займаючи друге місце серед протестованих зразків.

Доктор Іан Мадвей, старший викладач Школи громадського здоров’я Імперського коледжу Лондона, зазначає, що, хоча результати дослідження є переконливими, робити остаточні висновки про гальмівний пил і його порівняння з дизельними викидами поки що передчасно. Він підкреслив, що існує багато неврахованих змінних, таких як різноманітність гальмівних дисків та склад частинок вихлопів.

Згідно з отриманими даними, навіть якщо автомобілі перейдуть на електричну тягу, вони продовжуватимуть забруднювати повітря через зношення шин і гальмівних колодок. Це створює нові виклики для екологічної політики, вимагаючи додаткових досліджень і запровадження регуляторних заходів щодо гальмівного пилу.

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.