Українські кафе та ресторани починають впроваджувати заборону на зйомку UGC-контенту (контент, створений користувачами) всередині своїх приміщень. UGC включає у себе фото, відео, тексти та відгуки, які користувачі публікують у соціальних мережах, ділячись своїм досвідом з продуктами чи брендами.
Про це розповідає ProIT
Перші заклади, які запровадили заборону
Серед перших закладів, які долучилися до цієї тенденції, опинився столичний ресторан Katimo. Вони забороняють зйомку будь-якого UGC-контенту, що створюється для рекламних цілей, включаючи зйомки продукції сторонніх брендів та переодягання на локації. Команда Katimo висловила свою позицію у соціальних мережах:
«Ми відкриті для щирих кадрів “для себе”, коли ви ділитеся улюбленим моментом чи атмосферою з друзями. Якщо хочеться фото на згадку — ми завжди тільки “за”! Але, будь ласка, з повагою до простору та людей поруч».
Крім Katimo, подібну заборону запровадили також у Katimo Cafe та Katimo Matcha Club, а також у київському бістро Hey Guys.
Причини впровадження обмежень
Заклад La Fabrique в Києві також ввів обмеження на фотозйомку кілька років тому. За словами директора Андрія Колодника,
«У нас невеликий заклад, столи стоять, як у паризькому кафе, — дуже щільно. Для зйомки на фотоапарат потрібно займати 2-3 столики. Заклад не може дозволити собі віддати таку кількість посадкових місць, щоб отримати лише потенційну рекламу в соцмережах».
В закладі забороняють зйомку на фотоапарат, дозволяючи лише знімати на телефон, і то з обережністю, щоб інші відвідувачі не потрапляли в кадр.
Співвласниця Cheese Bakery у Львові, Тетяна Микитин, також зазначила, що комерційні зйомки їх не влаштовують.
«Заклад, на мою думку, має право встановлювати свої внутрішні правила».
Вона підкреслила, що заклад уже стикався з ситуаціями, коли необхідно було заборонити зйомку, наприклад, під час спроби відзняти контент для магазину інтимних іграшок.
UGC-креатори, в свою чергу, вважають, що заборона на зйомку в окремих закладах не матиме значного впливу на їхню діяльність. Дарія Ярош, UGC-креаторка, стверджує, що
«креатори не пропадуть і знайдуть нові місця для зйомок»
. Вона зазначила, що важливо дотримуватись поваги до оточуючих та усвідомлювати, що зйомка в закладах — це додаткова можливість, а не основна мета візиту.
На думку Ярош, заклади можуть створювати спеціальні умови для зйомок, наприклад, один день на тиждень обирати як UGC-friendly, або працювати з креаторами на бартерній основі.