Саймон Уейт розпочав свою кар’єру водія приватних перевезень у 2017 році, що дозволило йому поєднувати заробіток з вихованням дітей, які на той час були у віці п’яти, дванадцяти та вісімнадцяти років.
Про це розповідає ProIT
«Однією з причин, чому я любив Uber, було те, що я міг відвідувати шкільні вистави, футбольні матчі сина, заробляючи гроші, поєднуючи це з життям»,
– розповідає він.
Втім, за останні кілька років, 41-річний Уейт, що проживає в Хартфордширі, змушений витрачати значно більше часу на дорозі, щоб заробити на життя. Останніми роками, щоб отримати 1000 фунтів на тиждень, вимагалося близько 50 годин роботи, а зараз це приблизно 70 годин, враховуючи витрати на страховку, податки, утримання автомобіля, пальне, ліцензії, оренду, рахунки та витрати на життя.
Уейт стверджує, що після того, як Верховний суд класифікував водіїв Uber як таких, що мають право на трудові пільги, такі як оплата відпусток та лікарняних, компанія знизила тарифи для водіїв, щоб покрити ці витрати.
Страйк на День святого Валентина
Щоб протестувати проти своїх умов праці, Уейт вирішив не працювати на додаток приватних перевезень з 16:00 до 22:00 на День святого Валентина. Він бере участь у акції виходу з роботи проти Uber, Bolt та Addison Lee, приєднуючись до тисяч інших, які вимагають кращої оплати, прав та заходів безпеки.
Цю акцію організували водії трьох компаній за підтримки Незалежного профспілки працівників Великої Британії (IWGB).
«Водії повідомляють, що їх умови роботи лише погіршилися після рішення [2021 року], оскільки Uber відповіла на запровадження прав, знизивши свої тарифи»,
– зазначають в IWGB. Близько 200 водіїв з міст по всій країні зв’язалися з Guardian, щоб висловити свої думки щодо акції.
Труднощі водіїв
Уейт, який також працює з Bolt, відзначає, що Uber є фантастичним додатком, який «зробив багато чудових речей для пересування людей». Але він зазначає, що зниження оплати досягло такого рівня, що «вже не можу продовжувати». Він розглядає можливість залишити цю роботу.
Акція на День святого Валентина, за словами Уейта, є «вимогою підвищення обізнаності серед водіїв та створення імпульсу».
«Ми забезпечуємо роботу Uber, ми керуємо цією системою. Якщо ми об’єднаємося, ми можемо справді щось змінити»,
– додає він.
Інший водій, Ісак Мохаммед, 30 років, що працює частково у Кардіффі з 2016 року, також планує вийти з роботи у п’ятницю.
«Uber колись був найкращим додатком для спільних поїздок, але за останні два роки ситуація суттєво змінилася»,
– зазначає він, додаючи, що вартість поїздок може знижуватися до 1 фунта за милю.
Мохаммед поділяє, що
«сучасна ситуація змушує вважати замовлення їжі розкішшю»,
оскільки вижити на такі доходи стало дуже важко, хіба що жити в машині.
Водії висловлюють занепокоєння щодо того, як Uber розраховує робочий час, зазначаючи, що компанія враховує час виклику до моменту виходу пасажира, але не враховує час очікування замовлень.
Uber заперечує звинувачення у несправедливій оплаті водіїв, стверджуючи, що
«надає гарантований національний мінімум заробітної плати всім водіям, поповнюючи їх доходи, якщо вони опиняються нижче цього рівня»,
– заявив представник компанії. Також зазначається, що всі водії отримують щотижневе виплату відпусток, що становить додаткові 12% їх доходу.