Гейб Ньюелл, засновник компанії Valve, у своїх планах на 1990-ті роки обмірковував запуск соціальної мережі, схожої на Facebook, Twitter або Instagram. Цю інформацію під час Game Developer’s Conference 2025 оприлюднила Моніка Гаррінгтон, одна з перших директорок з маркетингу Valve.
Про це розповідає ProIT
Гаррінгтон зазначила:
«Гейб на той час думав про розширення соціального елемента, але не в контексті ігор… Необов’язково це б виглядало як сучасні соцмережі, але у нього були цікаві ідеї, що не мали жодного відношення до ігор».
Незважаючи на ці амбітні плани, Valve зосередилась на розробці ігор і створенні платформи Steam, яка з 2003 року стала революційним рішенням для ПК-ігор, пропонуючи не лише цифровий магазин, а й середовище для комунікації гравців. Це свідчить, що ідеї Ньюелла у певному сенсі знайшли своє втілення.
Гаррінгтон також згадала:
«Я намагаюся пригадати деякі розмови, які ми мали на той час, але він не говорив про спільноту, яка існує в Steam, чи щось подібне… Гейб усвідомлював, і я також, що Інтернет може стати центром соціальної взаємодії, хоча й люди не думали про нього на той час у подібному плані».
Valve фактично мала можливість стати піонером у світі соціальних мереж, адже відомі сьогодні альтернативи з’явились лише на початку 2000-х: Myspace дебютував у 2003 році, Facebook у 2004, а Twitter у 2006. Цікаво, яку назву могла отримати соціальна мережа Гейба? Можливо, Steam сьогодні був би зовсім іншим.