Пол Поп, відомий своїми унікальними коміксами, такими як «Batman: Year 100» і «Battling Boy», повертається до уваги публіки після понад десятирічної перерви. Незважаючи на тривалу творчу паузу, художник активно працював над новими роботами, які ще не були представлені широкому загалу.
Про це розповідає ProIT
Виставки та нові проєкти Пола Попа
У Нью-Йорку нещодавно відкрилася масштабна виставка, присвячена доробку Пола Попа, у галереї Philippe Labaune. Водночас восени очікується вихід розширеного видання його артбуку «PulpHope2: The Art of Paul Pope», а також першого тому колекції авторського науково-фантастичного епосу «THB». Як зазначає сам Поп, це частина серії «шахових ходів», спрямованих на повторне знайомство аудиторії з його творчістю та певне переосмислення власного імені на артсцені.
Поп підкреслює, що створення графічних романів потребує значно більше часу та зусиль, ніж робота над окремими коміксами, адже це майже як написання повноцінного роману з жорсткими контрактними обмеженнями та необхідністю зберігати роботи в таємниці до публікації.
Погляд на ШІ, творчість і «вбивць-роботів»
У сучасних умовах, коли індустрія коміксів стикається з викликами через поширення генеративних ШІ і судові позови проти компаній, що використовують чужі роботи для навчання моделей, Пол Поп демонструє стриману позицію. Він визнає, що популярні художники можуть бути замінені ШІ, але вважає це не найстрашнішою загрозою.
“Я менше турбуюся про те, що хтось випадково створить зображення на основі одного з моїх малюнків, ніж про вбивць-роботів, спостереження та дрони”.
Художник залишається відданим традиційним інструментам – пензлям, чорнилу, паперу, хоча й використовує цифрові технології для певних завдань, таких як колористика чи дослідження. Він зауважує, що цифрове мистецтво швидко розвивається, і молоді художники можуть обирати будь-які інструменти, але цінує складність і «караючу» природу аналогового малюнку, що формує справжню майстерність.
Поп активно використовує ШІ для дослідницьких цілей, але не довіряє штучному інтелекту у творчості. Він наголошує, що авторство, захист прав і питання компенсації залишаються актуальними для митців, а юридичні аспекти використання чужих робіт для навчання моделей ще довго будуть предметом дискусій.
Крім того, Поп виражає занепокоєння стрімким впровадженням автономних технологій у суспільство. Він прогнозує, що вже за кілька років роботи й автоматизація можуть стати звичним явищем не лише у сфері обслуговування, а й у мистецтві, кінематографі та видавничій справі. Водночас художник вірить у перевагу людської інноваційності та емоційності, які складно відтворити машинами навіть із розвитком ШІ.
На завершення, Пол Поп анонсував вихід першого великого зібрання коміксів «THB» восени 2025 року, а також підтвердив, що працює над другою частиною «Battling Boy». Він відзначає, що саме ці анонси стали поштовхом для нового етапу його творчої діяльності.