Apple подала до суду на підрядника, однак відмовилася від позову — ймовірно, аби уникнути публічного розголосу щодо своєї антиекологічної практики. Припускають, що компанія знищує цілком придатні старі пристрої, аби не зменшувався попит на нові.
Деталі історії викладені у довгому звіті Bloomberg, але основна суть така: Apple приймає від клієнтів старі пристрої на обмін та переробку, однак більшість залишаються в цілком робочому стані та можуть бути оновлені та перепродані на ринку вживаних товарів. Натомість компанія заплатила зовнішньому підряднику, відомому як GEEP, за подрібнення понад чверті мільйона з них на рік.
За перші два роки цього контракту Apple надіслала GEEP понад 530 000 iPhone, 25 000 iPad і 19 000 Apple Watch. Однак аудит компанії виявив, що щонайменше 99 975 робочих iPhone, призначених для подрібнення, натомість опинилися у Китаї, де продаються на ринку вживаних товарів.
У 2020 році Apple подала до суду на підрядника за порушення контракту, але з того часу нічого не сталося — справу автоматичного закрили у січні 2021-го, і, схоже, що виробник iPhone не планує її подовжувати. Те ж саме стосується позову самої GEEP проти трьох колишніх співробітників, яких і звинуватили у крадіжках (термін дії позову закінчується в серпні цього року).
Насправді інформація про позови вперше сплила ще у 2020 році — того ж року Apple публічно пообіцяла досягти 100% вуглецевої нейтральності протягом життєвого циклу свого продукту до 2030 року та вказала в екологічному звіті, що «повторне використання є нашим першочерговим вибором». Подрібнення, за словами критиків, суперечило екологічному маркетингу Apple — і, ймовірно, знищення цілком придатних старих пристроїв здійснювалось, аби не зменшувався попит на нові.
Apple відмовилася прокоментувати подробиці справи, але зазначила, що з того часу «все змінилось» і вона нині створює «довговічні продукти, які часто служать кільком власникам».