Супутниковий оператор AST SpaceMobile оголосив про свої наміри запустити послуги з підключення стандартних смартфонів до орбітальних супутників вже через півроку. Генеральний директор компанії Абель Авеллан повідомив про це під час презентації квартального фінансового звіту.
Про це розповідає ProIT
«Ми маємо намір запустити бета-версію сервісу до кінця цього року, а повноцінне комерційне обслуговування плануємо розпочати на початку 2026 року. У рамках цього сервісу користувачі зможуть отримати доступ до текстових повідомлень, інтернету, передачі даних та таких сервісів, як відеоконференції», — зазначив Авеллан.
Клієнти T-Mobile вже мають можливість тестувати аналогічні послуги через безкоштовну програму бета-тестування SpaceX Starlink. У липні оператор планує офіційно запустити послугу T-Satellite, яка коштуватиме $10 на місяць для більшості користувачів, включаючи абонентів інших операторів.
На даний момент AST має лише п’ять супутників у своєму угрупуванні BlueBird, але для забезпечення повноцінного покриття їй потрібні від 45 до 60 супутників. Перед початком надання послуг абонентам партнерів, таких як AT&T та Verizon, компанія повинна отримати дозвіл від Федеральної комісії зв’язку США (FCC).
AST планує провести ще п’ять запусків супутників протягом найближчих шести-дев’яти місяців. У липні індійське космічне агентство планує вивести на орбіту прототип нового покоління супутника BlueBird. У 2025 та 2026 роках компанія має намір запускати нові супутники щомісяця або раз на два місяці. До кінця поточного року буде виготовлено 40 супутників другого покоління, що дозволить загальному числу апаратів перевищити 50. Для надання «непостійної» послуги компанії вистачить 25 супутників. В цілому AST планує запустити 243 супутники до 2028 року.
Через тарифні бар’єри, встановлені адміністрацією Трампа, вартість виробництва та запуску одного супутника зросла до $23 млн, у порівнянні з попередніми $19-$22 млн.