Американський стартап Impulse Space представив стратегію, яка передбачає регулярне транспортування до 6 тонн вантажу на поверхню Місяця вже з 2028 року. Компанія планує заповнити нішу середніх за розміром вантажів, яка нині недостатньо охоплена ринком місячних місій.
Про це розповідає ProIT
Інноваційна технологія доставки вантажів
Для реалізації поставленої мети Impulse Space поєднає новий місячний посадковий апарат із розгінним блоком «Helios» підвищеної енергетичної ефективності. Завдяки цьому рішенню компанія зможе транспортувати вантажі без необхідності дозаправки на орбіті. Передбачається виконання двох місій щороку, під час яких на Місяць буде доставлено до 6 тонн корисного навантаження за конкурентною ціною.
Засновник стартапу — колишній керівник відділу розробки двигунів SpaceX Том Мюллер. У компанії впевнені, що їхній підхід дозволить вирішити проблему доставки вантажів, які занадто великі для ландерів програми Commercial Lunar Payload Services NASA, але недостатньо масивні для нових пілотованих посадкових апаратів SpaceX та Blue Origin.
Потенціал для розвитку місячної інфраструктури
За оцінками Impulse Space, корисне навантаження, яке відповідає цій ніші, становить від 0,5 до 13 тонн. Серед потенційних вантажів — місяцеходи, модулі для проживання, генератори електроенергії, комунікаційна техніка та навіть транспортні засоби для пересування Місяцем.
Технологічна архітектура передбачає запуск ландера з розгінним блоком стандартною ракетою на низьку навколоземну орбіту. Протягом семи днів «Helios» переміщатиме апарат на низьку місячну орбіту, після чого компоненти розділяться й ландер здійснить посадку на поверхню супутника.
«Ми готові виконати задумане, орієнтуючись на попит та інтерес індустрії».
Impulse Space має значний досвід розробки космічних двигунів та вже працює над створенням двигуна для місячного ландера, який використовуватиме ту ж паливну комбінацію, що й двигуни Saiph, застосовані на малому апараті Mira.
Розгінний блок «Helios» перебуває на просунутій стадії розробки — перший запуск заплановано на кінець 2026 року. З 2028 року компанія розраховує виконувати кілька місій на рік.
Водночас, у компанії визнають, що реалізація амбітних планів пов’язана з низкою технічних викликів. Двигун посадкового апарата повинен мати можливість змінювати тягу, здійснювати повторний запуск та забезпечувати високий питомий імпульс для точного маневрування у вакуумі космосу. У разі успіху це відкриє нові можливості для регулярних місячних вантажних місій.