Відзначаючи праворадикальні настрої в Кремнієвій долині, новий матеріал підкреслює, що індустрія технологій, незважаючи на свою репутацію ліберальності, має глибокі реакційні коріння, які почали формуватися ще з 1990-х років. Цей період запам’ятався критичними зауваженнями на адресу можливого розвитку «технофашизму», тобто небезпеки, що виникає внаслідок надмірної концентрації влади у руках технологічних підприємців.
Про це розповідає ProIT
Феномен бізнесменів Кремнієвої долини
В епоху буму доткомів, багато критиків попереджали про зростання реакційних настроїв у цій сфері. Журналіст Майкл Малоун зазначав: «Забудьте про цифрову утопію, ми можемо опинитися на шляху до технофашизму». Романтизація чоловічої сили, яку спостерігали в Кремнієвій долині, викликала занепокоєння у багатьох спостерігачів, адже вона нагадувала ранні етапи єврофашизму.
На чолі цього руху стояв Джордж Гілдер, який став одним з найбільш впливових пропагандистів підприємництва в технологічному світі. У 1996 році він запустив інвестиційний бюлетень, який здобув популярність, відомий як «ефект Гілдера», і сприяв зростанню акцій компаній, рекомендованих ним.
Сучасні виклики та старі ідеї
Гілдер, який став відомим через свої антифеміністські погляди, стверджував, що підприємці є найморальнішими людьми в суспільстві. Він вважав, що акцент на підприємництві може допомогти відновити традиційні гендерні ролі у сім’ї. Його книги підкреслювали важливість відновлення традиційних цінностей, а також відповідальність чоловіків у соціально-економічному розвитку.
Ця ідеологія не лише вплинула на економічну політику США, але й була підхоплена сучасними технологічними магнатами, такими як Ілон Маск і Марк Цукерберг. Нещодавно Цукерберг оголосив про закриття програм різноманітності в Meta, посилаючись на необхідність відновлення «чоловічої енергії» в корпоративній культурі.
Таким чином, Кремнієва долина знову стає ареною для старих ідей про чоловічу силу та підприємництво, які, здавалося б, були забуті, але тепер повертаються з новою силою в сучасному політичному дискурсі.