Головна Технології Китай випереджає Захід у роботизації виробництва та сфері електромобілів

Китай випереджає Захід у роботизації виробництва та сфері електромобілів

Керівники провідних західних автомобільних компаній і підприємств галузі «зеленої» енергетики вражені масштабами автоматизації промисловості у Китаї. Під час нещодавніх візитів вони відзначили, що майже всі виробничі процеси в країні вже виконують роботи, що суттєво відрізняє Китай від західних конкурентів.

Про це розповідає ProIT

Рівень автоматизації на китайських підприємствах вражає

Західні компанії попереджають, що тенденція до повної автоматизації на китайських заводах може дозволити Китаю швидко обігнати конкурентів у секторі електромобілів. Зокрема, після відрядження до Китаю засновник гірничовидобувної компанії Fortescue Ендрю Форрест повідомив про рішення відмовитися від самостійного виробництва силових агрегатів для електрокарів через технологічний рівень Китаю.

“Вартість та якість їхніх автомобілів набагато перевершують те, що я бачу на Заході. Ми беремо участь у глобальній конкуренції з Китаєм, і йдеться не лише про електромобілі. І якщо ми програємо, у Ford не буде майбутнього”, — попередив минулого місяця гендиректор Ford Джим Фарлі.

Деякі керівники згадують, що на китайських фабриках навіть не потрібне традиційне освітлення, адже роботи виконують виробничі операції безперервно у будь-який час доби. За інформацією Міжнародної федерації робототехніки, у Китаї кількість промислових роботів з 2014 по 2024 рік зросла з 189 тисяч до понад 2 мільйонів, що суттєво перевищує показники Німеччини, США та Великої Британії.

Китайські підприємства активно використовують різноманітні типи роботів: від роботизованих рук для зварювання і складання до роботів-павуків для швидких операцій «підбір і розміщення», а також портальних роботів для таких точних завдань, як 3D-друк. За минулий рік у Китаї було встановлено 295 тисяч нових роботів, тоді як у Німеччині — 27 тисяч, у США — 34 тисячі, а у Великій Британії — лише 2,5 тисячі. За щільністю роботизації Китай також лідирує: на кожні 10 тисяч робітників припадає 567 роботів, тоді як у Німеччині — 449, у США — 307, а у Великій Британії — 104.

Автоматизація як відповідь на демографічні виклики

Аналітики вказують, що така масштабна автоматизація є реакцією Китаю на демографічні труднощі: зменшення чисельності населення змушує виробників впроваджувати роботи для збереження конкурентоспроможності у глобальній економіці. На відміну від Заходу, де автоматизацію часто розглядають як шлях до підвищення прибутковості, у Китаї це крок, спрямований на підтримку виробничого потенціалу країни.

Паралельно з роботизацією Китай інвестує у розвиток штучного інтелекту, роблячи ШІ одним з рушіїв економіки у межах десятирічної стратегії. Уже сьогодні можна спостерігати домінування китайських виробників на європейському ринку електромобілів, тоді як у США діють протекціоністські обмеження задля захисту національного виробника від конкуренції з Китаєм.

Цікаво, що навіть керівник Ford визнав, що вже шість місяців користується електромобілем Xiaomi і не бажає з ним розлучатися.

Лідерство Китаю в області автоматизації

Лідерство Китаю в області автоматизації/International Federation of Robotics

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.