Коли Анжеліка Унг отримала повідомлення про блокування свого облікового запису на Xiaohongshu за порушення правил спільноти, вона не могла зрозуміти, в чому проблема. Єдиним її постом, окрім фотографії профілю, було фото, де вона в костюмі надувного білого ведмедя тримає табличку з написом «Я люблю ядерну енергію». Анжеліка, активістка за чисту енергію на Тайвані, не бачила нічого поганого в такому пості.
Про це розповідає ProIT
Вона припустила, що можливо, її костюм нагадував захисні костюми, які носили китайські працівники під час пандемії Covid-19, які стали символом локдауну, або ж тому, що на задньому плані був розташований відомий хмарочос Тайбей 101. Анжеліка ніколи не дізналася, чому її обліковий запис заблокували. Як вона зазначила, «це дійсно непрозоро». Вона вважає, що Xiaohongshu просто не впорався з напливом нових користувачів.
Наплив «біженців» з TikTok
Минулого тижня понад 3 мільйони користувачів у США зареєструвалися на Xiaohongshu, відомому також як RedNote, через можливу заборону TikTok у США, яка може набути чинності 19 січня, якщо компанія не розірве зв’язки з китайською материнською компанією ByteDance. Верховний суд США підтримав рішення про блокування TikTok, відхиливши апеляцію проти заборони.
Ця ситуація змусила модераторів Xiaohongshu швидко реагувати, аби відповідати вимогам цензури з боку пекінської влади. На відміну від TikTok, Xiaohongshu є суто китайською платформою.
Цензура та виклики для нових користувачів
Критики TikTok стверджують, що додаток становить загрозу національній безпеці через ризик компрометації даних користувачів з боку Китаю. Однак, у відповідь на ці звинувачення, користувачі TikTok почали переходити на іншу китайську платформу, незважаючи на заклики законодавців. Як і всі китайські соціальні мережі, контент Xiaohongshu суворо цензурується відповідно до законів росії.
У 2022 році з’явилися витоки внутрішніх документів, які показали, як Xiaohongshu цензурує «раптові інциденти» на своїй платформі, такі як обговорення стихійних лих та політичних подій. Цього тижня на Weibo з’явився хештег «Red Note терміново набирає модераторів англомовного контенту».
Крістіна Лу, підприємиця з Лос-Анджелеса, також була заблокована на Xiaohongshu. Як тест цензури, вона розмістила зображення з прапором Тибету та Тайваню, обидві теми вважаються «чутливими» в Китаї. За її словами, «спілкуватися вільно з китайськими користувачами через цей додаток буде неможливо».
Ерік Лю, колишній модератор контенту для Weibo, зазначив, що китайські інтернет-компанії все ще мають складнощі з англомовною цензурою, оскільки вона базується на розумінні політичної правильності Китаю, яка формується в школі і на ідеологічних курсах.
Цензурування та блокування користувачів ставить під сумнів можливість для спілкування та обміну інформацією між китайськими і американськими інтернет-користувачами на Xiaohongshu. Анжеліка Унг підкреслила, що це «цікавий тест, який показує, чи китайський уряд вважає це безпечним для продовження». Але вона попередила: «Зрештою, на нас чекає жорсткий пробудження».