Комп’ютерні ігри вже багато років приваблюють та навчають людей різного віку та поколінь. Кожен жанр пропонує свої унікальні способи взаємодії. Однак, останнім часом спостерігається певний застій у розвитку взаємодії гравця з 3D-світом. Виробники намагаються переконати нас, що нейронні мережі можуть бути використані не лише для генерації зображень чи текстів. Сьогодні розглянемо, які нові технології готують розробники для нас у майбутньому, і проведемо голосування щодо їхньої доцільності.
Про це розповідає ProIT
Інновації у взаємодії з NPC
Компанія TiGames представила демо-версію, яка використовує голосовий ввід для спілкування з NPC. Гравець може підходити до персонажа, говорити з ним, а NPC відповідає та виконує запити. Наприклад, можна попросити торговця показати товар або перукаря зробити зачіску.
Технологія працює таким чином: спочатку записується голос гравця, який перетворюється на текст. Далі лінгвістична модель аналізує слова, а штучний інтелект визначає запит до NPC. Після цього формується відповідь у текстовому та голосовому форматах, доповнена анімацією обличчя персонажа. Частина можливостей AI повинна бути заздалегідь запрограмованою.
Гарний жарт про інтерпретацію акроніму AI — Animal Intelligence.
У відео також демонструється класична генерація текстур, як, наприклад, нова текстура на космічному кораблі головного героя. Це відкриває нову ідею кастомізації автомобілів у наступних частинах ігор, таких як Forza чи NFS. Такий інтерактив добре підходить для RPG, де користувач може реалізувати різноманітні ролі. Наприклад, гравець може попросити NPC-лікаря про допомогу, на що AI повинен реагувати не як на звичайного покупця, а пропонувати екстрену допомогу.
Голосове управління: перспективи та виклики
У грі Mecha BREAK гравці можуть спілкуватися з персонажем для короткого брифінгу перед місією, вибору робота та зміни кольору. Для підвищення інтерактивності NPC потрібно навчити детально пояснювати причини квестів, перетворюючи прості завдання на цікаві історії. Наприклад, замість «Сходи й принеси 5 квітів» NPC може сказати: «На горному пагорбі, на вершині скелі, яку охороняє зграя гоблінів, ти знайдеш квітку, яка допоможе вилікувати мою ногу від опіків».
Геймери вже звикли взаємодіяти з NPC через меню, натискаючи клавіші. Розробники повинні вирішити, чи варто витрачати ресурси на впровадження нових технологій. З одного боку, AI може значно покращити ігровий процес, але з іншого — потрібні додаткові витрати на обробку даних та безпеку персональних даних.
Наприклад, у грі Ready or Not, що вийде влітку 2025 року, гравці керують спецназівцями, маючи можливість вмовити грабіжників здатися. Якщо гра використовуватиме голосові команди, геймери зможуть безпосередньо взаємодіяти з персонажами, що значно підвищить рівень занурення.
Однак є три основні проблеми, які потрібно вирішити: безпека голосових даних, потреба в потужнішому обладнанні для обробки даних та можливі фінансові витрати на модернізацію.
Якщо AI зможе навчитися адаптувати поведінку NPC, це відкриє нові горизонти в геймерському досвіді. Сподіваємось, нові технології не лише покращать візуальну складову, а й стануть важливими елементами ігрового процесу.