Головна Технології Нова 27% комісія App Store або Як Apple знову всіх (включно з Epic та Spotify) переграла

Нова 27% комісія App Store або Як Apple знову всіх (включно з Epic та Spotify) переграла

by hostwx

Apple днями оновила правила App Store для розробників у США, дозволивши сторонні платіжні системи для оплати покупок в застосунках (з додаванням посилань на зовнішні ресурси), та є нюанс, який вкрай засмутив Spotify, Epic Games та інших з об’єднання «розгніваних альтруїстів» Coalition for App Fairness (CAF). Комісія у такому разі становитиме 27% замість стандартних 30%.

Контекст: Epic та Spotify проти політики Apple та 30% комісії App Store

Битва за «справедливі умови» в App Store почалася у 2019-2020 роках — Epic Games  повстала проти «несправедливих» комісій в магазинах Apple/Google у серпні 2020-го, а Spotify, з тих же причин, поскаржилася на Apple антимонопольному регулятору ЄС у березні 2019 року. Предмет суперечки — «несправедливий розмір комісії та антиконкуренті обмеження».

Відтоді відбулося чимало судів у цих справах, але основна сага «Epic проти Apple», найімовірніше, добігла кінця на цьому тижні. Раптом пропустили новину — Верховний суд США одночасно відхилив апеляції Apple та Epic на попереднє рішення апеляційного суду Каліфорнії, який свого часу залишив в силі єдиний пункт рішення федерального суду Сан-Франциско. Тоді суддя Івон Гонзалес Роджерс постановила, що Apple порушила законодавство Каліфорнії про конкуренцію і не має права забороняти розробникам сповіщати користувачів про альтернативні способи оплати.

Реакція Apple не забарилася — в правилах App Store для американських розробників з’явився новий пункт щодо спеціальної програми Your StoreKit External Purchase Link App (US) — та можливістю додаванням оплати за зовнішнім посиланням (використовувати спливне модальне вікно при цьому не можна) після схвалення запиту. Важливо те, що фактично оплата все одно відбуватиметься через внутрішню платіжну систему Apple, і за кожну транзакцію стягуватися комісія на користь Apple — базові 27% або знижені 12% для розробників за спеціальною програмою малого бізнесу (продажі до $1 млн на рік).

Реакція Epic та Spotify

Тім Свіні, засновник та генеральний директор Epic Games, одним з перших назвав зміни Apple «антиконкурентними», окремо наголосивши, що політика App Store «грубо порушує» рішення суду. Він також зазначив, що це «вбиває цінову конкуренцію» та позбавляє розробників можливості пропонувати покупки в застосунку за нижчою ціною, оскільки тепер вони не лише змушені платити комісійні стороннім платіжним системам, і ще додатково Apple.

До речі, Epic Games раніше вже виплатила Apple $6 млн комісійних з продажів Fortnite в обхід App Store, і зараз Apple зажадали від EGS більш як $73 млн за всі судові витрати (Apple продовжують підрахунок, тож остаточна сума може виявитися більшою).

В Spotify назвали нову 27% комісію з покупок через зовнішні системи «кричущим проявом несправедливості» і таким, що «суперечить зусиллям суду, спрямованим на розвиток конкуренції та забезпечення більшого вибору користувачів». В коментарі The Verge представник Spotify назвав політику App Store яскравим свідченням зловживань Apple, яка не зупиниться ні перед чим, щоб нажитися на розробниках та користувачах завдяки монополії на ринку цифрових магазинів застосунків. Водночас Spotify закликав Єврокомісію не допустити подібних змін у політиці ЄС, адже новий 27% податок по суті є «реінкарнацією поборів Apple».

В організації CAF, заснованій Spotify, Epic Games, Tile та іншими компаніями, щоб послабити контроль Apple і Google над індустрією мобільних застосунків, також прокоментували рішення. Підхід Apple до виконання рішення суду там назвали «імітацією змін, яка не принесе жодної вигоди розробникам чи споживачам».

«Ці зміни взагалі не сприяють розширенню вибору споживачів або зниженню цін на покупки в застосунках чи вливанню якоїсь конкуренції в обнесений стінами сад Apple».

із заяви Coalition for App Fairness

Що далі

Найімовірніше, для Epic та Spotify це кінець — ще якісь поступки з боку Apple в США вкрай маловірогідні. А от в ЄС — цілком реалістичними є суттєвіші зміни. По-перше, в ЄС досі триває розгляд справи щодо зловживання монопольним становищем, а по-друге, є новий закон про цифрові ринки (DMA), який набуде чинності в березні й вимагає від техногігантів внесення суттєвих змін в роботу ключових сервісів. Нещодавно повідомлялося, що Apple розглядає розділення App Store на глобальну та європейську версії, щоб дозволити завантаження застосунків зі сторонніх магазинів, як того вимагають нові правила DMA. І ось тільки що Apple поступилася ЄС і запропонувала відкрити доступ до безконтактної оплати через NFC на iPhone стороннім розробникам — цьому передувало антимонопольне розслідування довжиною у чотири роки.

Залишається пригадати, що схему з 27% комісією Apple ще раніше (у 2022-му) обкатала в Нідерландах на дейтинг-застосунках, але тамтешні регулятори не оцінили такий підхід і оштрафували Apple на максимальні $55 млн за невиконання вимог. У Південній Кореї Apple погодилася виконати вимоги місцевого антимонопольного закону і дозволити розробникам використовувати сторонні платіжні системи всередині своїх застосунків — щоправда, теж з обов’язковою комісією.

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.