Nissan представив оновлену стратегію, яка передбачає електрифікацію 16 з 30 авто до березня 2027 року, тоді як решта продовжить використовувати ДВЗ. Важливо зауважити, що до «електричних» японський автогігант відносить як «чисті» BEV, так і гібриди PHEV на платформі e-POWER. І це черговий хрестоматійний приклад «ефективного» менеджменту.
Leaf + Ariya
На цю мить єдиними повністю електричними електромобілями, які виробляє Nissan, є напівпровальний кросовер Ariya та культовий хетчбек С-класу Leaf, чия подальша доля поки невідома і нагадує знаменитий мем про «кота Шредінгера». До речі, обидва досі лишаються одними з найпопулярніших в Україні (кожен у своїй категорії). Також є Nissan Sakura — кей-кар суто для японського ринку.
Велика електрифікація Nissan: очікування vs реальність
То що означає нова стратегія Nissan по суті? Щоб спробувати дати відповідь на запитання, варто згадати передісторію — у початковому плані M.O.V.E to 2022, який Nissan презентував у 2018 році, серед іншого, згадувалося цілих вісім нових «чистих» електромобілів та вихід на щорічні продажі 1 млн до 2022 року. Зрештою 8 електромобілів так і не вийшли, а позначку в один мільйон електромобілів Nissan подолав лише у липні 2023 року, і це загальний результат з виходу Nissan LEAF у 2010 році. У 2021 році Nissan вийшов з оновленою стратегією «Ambition 2030» — показав кілька концептів та намалював гарну цифру у 2 трлн єн інвестицій у розробку 23 нових електричних авто (15 з них — повністю електричні) до 2030 року. Відтоді жодного нового електромобіля Nissan не випустив, що досить показово. У коментарях нещодавнього матеріалу Tesla vs BYD. Топ-10 найбільших виробників електромобілів у 2023 році щиро дивувалися «Де у рейтингу Nissan». Ось відповідь.
Під натиском BYD та інших продажі Nissan продовжують падати — у поточному фінансовому році (закінчується цього місяця) компанія розраховує на продажі 3,55 млн проти приблизно 5 млн п’ять років тому. У Nissan розраховують до 2027 року збільшити продажі на 1 млн — один з аналітиків у коментарі Bloomberg назвав ціль досить «агресивного».
Що далі для Nissan
Підсумовуючи, Nissan попри успіх Nissan Leaf і величезний потенціал повністю провалив електрифікацію модельного ряду і зараз опинився далеко позаду. Тепер Nissan націлюється на 16 електричних автомобілів до березня 2027 року, але замовчує точну кількість повністю електричних моделей. У Європі Nissan планує випустити шість абсолютно нових моделей та збільшити до 40% частку електричних у загальних продажах легкових авто. Грубо кажучи, кожне друге продане авто має бути електричним.
Водночас Nissan тепер розраховує електрифікувати 60% модельного ряду до 2030 року (попередня ціль — 50%) та випустити загалом 34 електричні моделі (проти 23 раніше). Також у планах — просунута система допомоги водію ProPILOT (конкурент Tesla Autopilot). На фінансовий 2028 рік Nissan планує нові електромобілі з вдосконаленими Li-ion NCM (щільність енергії зросте на 50%, а час на зарядку зменшиться на 50%, порівняно до Ariya) та LiFePO4 (зменшення витрат на 30% порівняно до Nissan Sakura) та повністю твердотілими акумуляторами (аноди на основі твердого літію (Li) в них є заміною графітових анодів у літій-іонних батареях).
Після презентації нової стратегії акції Nissan на ранкових торгах у Токіо впали на 6%, що стало найбільшим одноденним падінням з 9 лютого.