Головна Технології Нова стратегія Nissan, або Як виробник знаменитого Leaf все програв

Нова стратегія Nissan, або Як виробник знаменитого Leaf все програв

by host

Nissan представив оновлену стратегію, яка передбачає електрифікацію 16 з 30 авто до березня 2027 року, тоді як решта продовжить використовувати ДВЗ. Важливо зауважити, що до «електричних» японський автогігант відносить як «чисті» BEV, так і гібриди PHEV на платформі e-POWER. І це черговий хрестоматійний приклад «ефективного» менеджменту.

Leaf + Ariya

На цю мить єдиними повністю електричними електромобілями, які виробляє Nissan, є напівпровальний кросовер Ariya та культовий хетчбек С-класу Leaf, чия подальша доля поки невідома і нагадує знаменитий мем про «кота Шредінгера». До речі, обидва досі лишаються одними з найпопулярніших в Україні (кожен у своїй категорії). Також є Nissan Sakura — кей-кар суто для японського ринку.

Велика електрифікація Nissan: очікування vs реальність

То що означає нова стратегія Nissan по суті? Щоб спробувати дати відповідь на запитання, варто згадати передісторію — у початковому плані M.O.V.E to 2022, який Nissan презентував у 2018 році, серед іншого, згадувалося цілих вісім нових «чистих» електромобілів та вихід на щорічні продажі 1 млн до 2022 року. Зрештою 8 електромобілів так і не вийшли, а позначку в один мільйон електромобілів Nissan подолав лише у липні 2023 року, і це загальний результат з виходу Nissan LEAF у 2010 році. У 2021 році Nissan вийшов з оновленою стратегією «Ambition 2030» — показав кілька концептів та намалював гарну цифру у 2 трлн єн інвестицій у розробку 23 нових електричних авто (15 з них — повністю електричні) до 2030 року. Відтоді жодного нового електромобіля Nissan не випустив, що досить показово. У коментарях нещодавнього матеріалу Tesla vs BYD. Топ-10 найбільших виробників електромобілів у 2023 році щиро дивувалися «Де у рейтингу Nissan». Ось відповідь.

Під натиском BYD та інших продажі Nissan продовжують падати — у поточному фінансовому році (закінчується цього місяця) компанія розраховує на продажі 3,55 млн проти приблизно 5 млн п’ять років тому. У Nissan розраховують до 2027 року збільшити продажі на 1 млн — один з аналітиків у коментарі Bloomberg назвав ціль досить «агресивного».

Де електромобілі, Nissan? Як виробник легендарного Leaf провалив електрифікацію і безнадійно відстав
Динаміка продажів Nissan з 2004 до 2023 року. Графік: Bloomberg

Що далі для Nissan

Підсумовуючи, Nissan попри успіх Nissan Leaf і величезний потенціал повністю провалив електрифікацію модельного ряду і зараз опинився далеко позаду. Тепер Nissan націлюється на 16 електричних автомобілів до березня 2027 року, але замовчує точну кількість повністю електричних моделей. У Європі Nissan планує випустити шість абсолютно нових моделей та збільшити до 40% частку електричних у загальних продажах легкових авто. Грубо кажучи, кожне друге продане авто має бути електричним.

Водночас Nissan тепер розраховує електрифікувати 60% модельного ряду до 2030 року (попередня ціль — 50%) та випустити загалом 34 електричні моделі (проти 23 раніше). Також у планах — просунута система допомоги водію ProPILOT (конкурент Tesla Autopilot). На фінансовий 2028 рік Nissan планує нові електромобілі з вдосконаленими Li-ion NCM (щільність енергії зросте на 50%, а час на зарядку зменшиться на 50%, порівняно до Ariya) та LiFePO4 (зменшення витрат на 30% порівняно до Nissan Sakura) та повністю твердотілими акумуляторами (аноди на основі твердого літію (Li) в них є заміною графітових анодів у літій-іонних батареях).

Після презентації нової стратегії акції Nissan на ранкових торгах у Токіо впали на 6%, що стало найбільшим одноденним падінням з 9 лютого.

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.