Головна Технології Пет Гелсінгер: NVIDIA пощастило з цінами на чіпи для ШІ

Пет Гелсінгер: NVIDIA пощастило з цінами на чіпи для ШІ

На конференції GTC 2025 колишній CEO Intel Пет Гелсінгер висловив думку, що компанія NVIDIA має значну перевагу в продажу графічних процесорів для технологій штучного інтелекту. За словами Гелсінгера, «НVIDIA просто пощастила продавати чипи у 10 000 разів дорожче, ніж потрібно для ШІ».

Про це розповідає ProIT

Гелсінгер акцентує на тому, що графічні процесори стали основою технологій штучного інтелекту, а NVIDIA наразі є однією з найдорожчих компаній у світі, в той час як Intel стикається з серйозними викликами. Він нагадав, що 15-20 років тому Intel домінувала в обчислювальній техніці, проте компанія не скористалася можливістю з Larrabee — проєктом, метою якого було створення графічного процесора на основі архітектури x86.

«CPU був королем гори [у середині 2000-х років], і я вітаю Дженсена за його наполегливість, коли він просто сказав: «Ні, я не намагаюся створити один з них, я намагаюся виконати робоче навантаження, починаючи з графіки. Ви знаєте, це стало ширшим поглядом. А потім йому пощастило зі штучним інтелектом», — зазначив Гелсінгер.

У своєму виступі Гелсінгер також розповів, що одна з причин, чому проєкт Larrabee був скасований у 2009 році, полягала в неспроможності конкурувати з AMD та NVIDIA. Зокрема, це було пов’язано із прагненням Intel забезпечити максимальну програмовність Larrabee, що призвело до відсутності важливих елементів GPU з фіксованими функціями, таких як блоки растрових операцій. Це негативно вплинуло на продуктивність та ускладнило розробку програмного забезпечення.

«У мене був добре відомий у галузі проєкт під назвою Larrabee, який намагався поєднати програмовність центрального процесора з орієнтованою на пропускну здатність архітектурою [графічного процесора], і я думаю, що якби Intel залишалася на цьому шляху, знаєте, майбутнє могло б бути іншим», — додав він.

Незважаючи на спроби Intel з Larrabee, графічні процесори AMD та NVIDIA, які використовують власну архітектуру набору інструкцій, виявилися більш успішними. Larrabee натомість використовувала x86 ISA зі специфічними розширеннями, що забезпечувало переваги для розпаралелених обчислень, однак викликало труднощі в графічних програмах.

Гелсінгер підкреслив, що «сьогодні ми думаємо про навчальне навантаження, але вам доведеться дати щось набагато більш оптимізоване для висновків. Ви знаєте, що GPU надто дорогі — я стверджую, що це у 10 000 разів дорожче, ніж потрібно [на цьому етапі]».

Після скасування Larrabee, Intel повторно представила проєкт у вигляді процесора Xeon Phi для суперкомп’ютерів у 2010 році, але цей продукт не став популярним через конкуренцію з традиційними архітектурами GPU, які отримали обчислювальні можливості загального призначення завдяки CUDA, OpenCL/Vulkan та DirectCompute. Після невдачі Xeon Phi Intel вирішила відмовитися від проєкту.

Цікаво, що Гелсінгер висловив припущення, що на певному етапі NVIDIA може втратити свою конкурентну перевагу через високі ціни на свої рішення, як це сталося з Intel через їхню технічну непридатність.

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.