Після того, як Марк Цукерберг відмовився від сірої толстовки та відростив локони, він зосередив увагу на своїй лівій руці. Під час оголошення змін у програмах фактчекінгу Facebook та Instagram, глава Meta одягнув годинник вартістю $900 тисяч від швейцарського бренду Greubel Forsey. Цей годинник виготовляється вручну з білого золота, і лише три такі моделі створюються щороку. Він входить до колекції Цукерберга, яка вже включає годинник за $1,2 мільйона від Patek Philippe і найтонший годинник у світі.
Про це розповідає ProIT
Мода на традиційні годинники
Хоча аксесуар вартістю шість цифр може дозволити собі далеко не кожен, Цукерберг намагається підхопити зростаючу моду на механічні наручні годинники та старі цифрові моделі. Ця тенденція активно розвивається серед покоління Z (людей, народжених між 1997 та 2012 роками), більшість з яких ніколи не носили годинники, використовучи для цього смартфони.
Представник Depop зазначає: «На фоні такої невизначеності ми спостерігаємо рух до простіших, традиційних стилів, які створюють відчуття ностальгії та знайомства». За останній місяць на платформі другосортної моди спостерігається зростання пошукових запитів на годинники на 34%. «У світі, де більшість з нас приклеєні до телефонів, аналоговий годинник випромінює стабільність та класичний стиль, поєднуючи моду та функціональність».
Швейцарські годинники проти смартгодинників
Коли Apple випустила свій перший смартгодинник у 2015 році, багато хто вважав, що це знищить швейцарську годинникову індустрію. Проте, до свого десятиріччя, продажі таких годинників зменшуються на фоні відродження інтересу до класичних моделей.
На платформі TikTok користувачі демонструють свої улюблені бренди та стилі, від Rolex до класичних Casio. Через 42 роки після того, як Swatch вперше вразив традиційний ринок яскравими пластиковими корпусами та доступними цінами, бренд знову стає популярним завдяки співпраці з Omega. Під час першого випуску лімітованого MoonSwatch у 2022 році поліція була викликана для контролю натовпів біля магазинів. Остання партія продалась за кілька хвилин, подекуди досягаючи у 20 разів вищої ціни на перепродажних платформах.
Наручні годинники також стають популярними на червоній доріжці. Роль амбасадора розкішних годинників є однією з найприбутковіших у Голлівуді. На останніх Золотих глобусах Ніколь Кідман доповнила своє вбрання від Balenciaga вінтажним годинником Omega з діамантами, а Мішель Йео носила годинник від Richard Mille. Актор Пол Мескал, відомий своєю пристрастю до маленьких шортів, був помічений з мініатюрним годинником Cartier Tank.
Ерік Макер, виконавчий директор у Watches of Switzerland Group, говорить, що клієнти покоління Z шукають годинники швейцарського виробництва, відомі бренди та екологічність. Він зазначає: «Молоді люди зазвичай на початку свого шляху у світі колекціонування годинників, часто роблячи першу або другу покупку, орієнтуючись на бюджет до 5000 фунтів».
Звичайно, наручні годинники є символом статусу – і багато чого можуть сказати про їхнього власника. Це відображено у телевізійних шоу, наприклад, Industry, де трейдер Пірпоінт Ріші Рамдані купує Rolex з першого пакету компенсацій. Еммануель Макрон був помічений, коли знімав свій розкішний годинник під час телевізійного інтерв’ю. Колишній прем’єр-міністр Великобританії Ріші Сунак надавав перевагу вінтажним годинникам від Rolex і Chopard, а Кір Стармер носить годинник з гумовим ремінцем від Tissot.
Зараз є повідомлення, що навіть ті, хто знаходяться на вершині ієрархії в місті, відмовляються від розкішних брендів на користь скромніших моделей. Воррен Халлівелл, менеджер з контенту та кампаній у Casio, зазначає, що компанія спостерігає значний сплеск інтересу за останні три роки. Бренд, заснований у Токіо в 1946 році і продає годинники від 6 фунтів, має шанувальників від Білла Гейтса з Microsoft до репера Tyler the Creator.
Халлівелл говорить, що компанія тепер приваблює покоління Z, які прагнуть менше очевидних символів багатства. «Вони відкидають ідею носити дорогі речі», – говорить Халлівелл. «Вони прагнуть автентичності, а не того, що кричить про їхній статок».