Головна Технології станції живлення для аеророзвідки і ППО та «гарантія до перемоги»

станції живлення для аеророзвідки і ППО та «гарантія до перемоги»

by hostwx
Партнер розділу?

Олександр Тищинський, власник компанії TISON, розповів ITC.ua про асортимент зарядних станцій та їхню еволюцію відповідно до потреб українських військових, шикарні умови постпродажного сервісу, проблеми доставляння компонентів, мишей в окопах та «смертельний» недолік масових станцій на кшталт Ecoflow.

Як зародилася ідея, як дійшли до продукту станцій для військових?

Якщо саме про зарядні станції, то ідея зародилася ще на початку війни. У мене батько військовослужбовець, дуже багато друзів теж, вони зараз військові. А на нулю дуже велика потреба в таких зарядних станціях. На початку, ви знаєте, був дуже великий дефіцит, дуже складно було дістати ці станції зарядні, а якщо навіть десь щось і було, то по космічним цінам.

Інтерв’ю з власником компанії TISON: станції живлення для аеророзвідки і ППО та «гарантія до перемоги»
Олександр з дружиною Крістіною, головним дизайнером компанії TISON.

То ще не відбулося хвилі популярності комерційних станцій?

Так, вони були, але на той момент дуже мало, і за завищеними цінами, а коли з’явився великий попит, ще підросли. А ще оці блекаути та все інше. І наша команда вирішила створити щось аналогічне, але вийшло навіть краще, чим ті ж самі Ecoflow, Bluetti, Jackery.

Краще в якому плані? Перш за все через розуміння свого клієнта. Спочатку ми їх виробляли в пластикових корпусах. Потім отримували зворотній зв’язок від військових і вирішили, що краще буде все-таки робити в алюмінії. Воно вийшло дорожче, але за якістю набагато краще…

Пластик мав би бути дешевше?

Так, але треба розуміти які там умови… Десь стукнув, десь впустив, все, пішла тріщина, так не годиться. І ми почали виготовляти їх саме в алюмінієвих корпусах.

Буквально тиждень тому військовий подзвонив, говорить, станція працює, все добре, все влаштовує. Був сильний обстріл, вони схопили все найважливіше й дорогоцінне, там Starlink, цю станцію, ще якісь там прилади, вкинули все в пікап для «швидкої зміни локації». Каже, все залишилося ціле, із зарядної станції лише кришка злетіла, яка прикриває розетку на 220 В. А так все добре, навіть подряпин, вм’ятин, нічого не було. Хлопцям це подобається, і воно їх дуже-дуже сильно виручає в складні моменти.

На сайті написано, що компанії вже 8 років, а чим займалися до повномасштабного вторгнення?

У нас був доволі схожий напрям діяльності: робили мікропроцесорні безконтактні системи запалювання, бортові комп’ютери, регулятори для вентиляторів, пізніше блоки живлення, зарядні пристрої, на які є постійні замовники по Україні, і в Польщі, і в Чехії, ми їх і зараз відвантажуємо, плюс до цього виконуємо спецзамовлення з розробки електроніки і надаємо певний перелік послуг пов’язаний з цією сферою. Ще військові давали нам запити на безколекторні електродвигуни для дронів, в нас є в цьому деякий досвід.

Зараз намагаємося процеси максимально прискорити, щоб більше свого було. Наразі багато китайського використовується, але вони ціни зараз дуже сильно підняли, на компоненти, на ті ж самі двигуни, на гвинти, на все в принципі.

Що саме там закуповуєте?

Без Китаю нікуди, самі розумієте. Ну, якщо брати цю зарядну станцію, 2600 PRO, 1300 SLIM, в них всередині багато компонентів нашої власної розробки та виробництва. Наприклад: зарядні пристрої, контролери сонячних панелей, електронні запобіжники, та багато інших важливих елементів. Ми розробили систему обігріву акумуляторної збірки. Насправді це дуже важливо, коли надворі холодно і температура низька. Акумулятори без обігріву краще не використовувати, коли температура опускається нижче 5 градусів тепла, тому що це значно знизить ємність батарей і кількість циклів заряд/розряд. А в наших станціях система автоматично вмикає обігрів і так зберігає ресурс цих батарей і ємність. Хлопці це вже тестували й кажуть, що з обігрівом набагато краще і надовше вистачає станції.

Зараз ще працюємо над власними інверторами, які перетворюють 12 В постійного струму на 220 В змінного. Ми поки використовували китайські. Вони якісні, сертифіковані, все добре. Та хочемо максимально оптимізувати затрати, щоб все робилося в Україні. Вийде дешевше й швидше. У нас, в принципі, все є для цього. Зараз працюємо. Дуже скоро в наших станціях буде стояти інвертор власного виробництва.

А з доставлянням чи на митниці були якісь проблеми? Затримки?

Затримки були й дуже багато разів. Приклад: було таке, що нам доставили морем з Китаю в Україну. Доїхало, якщо не помиляюсь, за місяць, ну 40 днів. І на митниці, на нашій, воно затримувалось незрозуміло чому понад 20 днів, незрозуміло з яких причин.

У них там було декілька різних версій, чому так. Треба, їздити, розбиратися, кожен раз переоформляти. Ми їм говоримо, що ці компоненти дуже терміново потрібні, тому що це все потрібно максимально швидко збирати, відвантажувати для потреб хлопців на фронті. А через те, що в нас така затримка, ми не можемо, ми прив’язані до цього. Це ще одна з причин, чому ми вирішили, що основні компоненти повинні робити в себе в Україні.

Скільки людей займається виробництвом?

Виробництвом саме зарядних станцій? Зараз понад 20 людей.

І скільки на місяць виходить виробляти?

Десь біля сотні в місяць. У нас така ситуація, що постійно якісь оновлення. Ми, як кажуть, не зупиняємося на тому, що вже досягли й постійно маємо зворотний зв’язок від військових. То потрібно додати якийсь роз’єм, там перенести щось в інше місце, там струм модуля замалий, потрібно більше. Добре замовили інші модулі, більш потужні. Ми не зупиняємося на тому що вже досягли, а постійно вдосконалюємо свій продукт.

Ви продаєте три станції живлень. Розкажіть про лінійку і які сфери військового застосування, від найменшої до найбільшої?

Найменша — це у нас 3S-M і 3S-P. Різниця між ними в потужності інвертора. У 3S-M – 300 Вт номінальна потужність, 3S-P – 500 Вт. Інше в принципі, там все однаково. І функціонал і ємність в 675 Вт*год. Поки це єдині моделі в пластику, у нас їх вже мало залишилось і ми їх знімаємо з виробництва. Але плануємо зробити нові станції з такою ж ємністю тільки вже в алюмінієвому корпусі. Зараз це все в процесі. Зазвичай їх використовували в основному розвідники і піхота, для того щоб зарядити дрони і інші свої прилади.

Інтерв’ю з власником компанії TISON: станції живлення для аеророзвідки і ППО та «гарантія до перемоги»

Тобто кілька разів можна зарядити акумулятори дрона?

Звичайно, багато разів. І для них дуже важливі габарити та маса. Тому що 2600 PRO масою 22 кг не потягаєш із собою. Але чесно скажу, сама популярна, це TISON ENERGY 1300 SLIM, вона середня по ємності та потужності, її найчастіше замовляють.

Найбільшу TISON ENERGY 2600 PRO, це, знаєте, на якийсь штаб, той же самий окоп, де хлопці можуть бути й тиждень, і більше, і для них потрібна велика ємність. А якщо виїхати на якусь точку буквально на 4-5 годин, то 1300 SLIM з 1300 Вт*год вистачає зазвичай з головою, щоб зарядити ті ж самі тепловізори, дрони, рації, медичне обладнання, живити Starlink…

Вчора військовий каже, нам потрібен спеціальний перехідник, щоб під’єднати обігрівач WEBASTO (зазвичай використовується для прогріву автомобільних двигунів перед запуском). Таких їм понад десяток завезли, і кажуть, що воно-то працює, але йому теж потрібна енергія для запуску, в тому числі всіх помп що всередині.

І ми зробили перехідник, каже, все добре, працює, дякую. Вистачає на дуже-дуже довго. В принципі, з Ecoflow або Bluetti можна теж саме зробити, але немає таких перехідників. І ніхто не зробить. Такий точно не продається…

Також наші станції дають змогу запустити авто з розрядженим акумулятором і підзарядити його, з чим Ecoflow або Bluetti та аналогічні станції точно не впораються!

А підкажіть, можливо, якісь екзотичні випадки, що заряджалося вашими станціями за цей час?

Хлопці модель 2600 PRO використовували для мобільної станції ППО, яка переміщується постійно. Вони збивають БПЛА Шахед, Орлан тощо. Вони живлять нашою станцією Starlink та елементів управління, там такий великий пульт, дуже багато різних джойстиків і тощо, і воно все нормально працює.

І ще одне, напевно, головне, чим відрізняється наша станція від Ecoflow-Bluetti, у нас немає Wi-Fi-модуля. Тому що це дуже серйозна річ, воно дуже світиться. Це, наприклад деякі «Орлан-10», вони обладнані такими пристроями, які відстежують ці частоти, і якщо руські схопили цей сигнал — вони можуть спрямувати прям туди вогонь.

Був випадок. Теж військовий розповідав. Привезли їм Ecoflow, каже: «Ми так чекали цю екофлошку, не мали від чого підзарядитись». Привезли, розпакували цю коробку, всі такі на емоціях. Ну, каже понад тиждень сиділи, телефони посідали, Starlink не працює, нічого не працює.

Розпакували, поклали щось заряджатися, і хтось там запропонував відійти випити чаю-кави, і буквально через 5 хвилин прилітає прям туди в Ecoflow снаряд. От, ну як могло так збігтися?

Тобто цей Wi-Fi-сигнал якось може пеленгуватися?

Наш інженер Юра говорить, що Wi-Fi випромінює більше, ніж на кілометр сигнал. Передача даних відбувається на 40-50 метрів максимум. А випромінення йде на дуже велику відстань.І він не вимикається, а постійно фонить, і це дуже-дуже видно. Так що там дуже-дуже багато нюансів.

Ну, і ось ще один випадок був. Благодійний фонд замовив станцію 1300. Військовий її отримав, каже, працює все чітко, все класно, а у його побратимів є Ecoflow, здається, River Pro 2. І каже, цю станцію вже доїдають миші.

Я кажу, як доїдають? Ну, каже, мишей в нас просто капець. Вони гризуть все. А цю, каже, вони не гризуть, тому що вона в алюмінієвому корпусі, їй по барабану.

Чим зумовлений вибір на користь літій NMC акумуляторів?

Це сучасна технологія. Акумулятори з великим ресурсом (до 2000 циклів до початку деградації), в них більший робочий температурний діапазон. Ми використовуємо виключно нові комірки фірми CALB. Це Китай, але дуже якісний Китай. Вони використовуються в їхній військовій промисловості. І вони дуже якісні, сертифіковані. Те, що там вказано в технічному паспорті, воно цьому відповідає на 100%. Ми кожну партію перевіряємо. Беремо вибірково випадкові 20-30 комірок, якщо все зійшлося — запускаємо виробництво.

Ми не чинимо, як деякі недобросовісні виробники в Україні, які використовують уже бувші у використання акумулятори. Видають їх за нові, пишуть їм ресурс 500-600 циклів заряджання-розряджання. Якщо таке бачите — майже на 100% це БВ. Нормальні нові акумулятори — близько 2 тисяч циклів, якщо говорити про літій-NMC (LiNixMnyCozO2).

А якщо порівнювати із залізофосфатними FePO4?

Тут свої плюси-мінуси. Почнемо з плюсів, перший — ресурс. Звичайно, ресурс залізофосфата приблизно в 2 рази більший. Що стосується пожежної безпеки, так, ця хімія також краща.

З мінусів LIFePO4 – це маса та розміри. Також понад два рази. Для військових це теж дуже важливо. Чим менше, чим компактніше, тим краще.

Ви розмістилися на платформі Brave Inventors, що чекаєте від цього кроку? Чи маєте вже якісь результати?

Результати? Це порекомендував знайомий. Каже, ви гарну справу робите, зв’яжіться з ними. Завдання з нашого боку – це, напевно, щоб про нас більше почули, більше побачили, тому що ми насправді робимо якісні речі. Ми намагаємося перманентно вдосконалюватися. У нас постійно щось покращується. Якщо порівнювати з масовими станціями відомих брендів там, звичайно, в них високий рівень. У них все дуже гарно, корпуси на термопласт-автоматах, у них круті форми й так далі. Більший штат, більше інженерів.

Але для умов в яких перебувають військові, наші станції підходять краще. Тому що не один раз військові зв’язувалися і казали, «нам потрібні саме ваші станції». Це приємно, це якось, знаєте, мотивує, дає розуміння що ми робимо не просто так щось, що це дуже сильно виручає хлопців і дівчат військових, що воно їм допомагає.

І в нас ще одне, в нас для військових гарантійні обов’язки «до перемоги». Що б там не трапилось, було таке, що і прильоти станцію розривали й так далі. Все власним коштом виконуємо. І взагалі ми вже біля сотні станцій відправили від себе безплатно. Наші продукти замовляють в основному фонди, організації, волонтери. Ми й так виконуватимемо свою частину роботи для протидії російським загарбникам, але хочеться, щоб про нас більше почули, побачили та більше довіряли.

Як мінімум ми про вас дізналися таким чином, а тепер і наші читачі.

І це приємно, сподіваюся це принесе трохи більше довіри до бренду TISON. Ми зараз там ще дещо робимо, таке, що руським не сподобається. Дуже не сподобається.

Можете натякнути?

Ну, це те, що літає і буде жарити сраки орків, тому що вони заслуговують тільки цього. Те, що вони зробили, те, що вони роблять по цей час, просто словами не передати.

В нас менше людей, але вони талановиті, розумні, і нам якось потрібно всім об’єднатися та думати однаково. Робити те, що нас максимально швидко наближатиме до перемоги.

Дуже хороший посил. Дякую.

Бажаєте допомогти? Переходьте за посиланням на платформу українських винахідників Brave Inventors та допомагайте хлопцям робити ці станції кращими:

  1. Зарядна станція TISON ENERGY 1300 SLIM
  2. Зарядна станція TISON ENERGY 2600 PRO
Партнер розділу?

Brave Inventors – національна платформа винахідників та винаходів воєнного часу. Тут можна розмістити свої військові винаходи, розповісти про розробки та прототипи, знайти необхідне фінансування чи ментора, а також отримати більше можливостей для співпраці з виробниками, підприємствами та бізнесами. Підтримати винаходи можна за посиланням.

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.