Автомобільний концерн Stellantis анонсував випуск нової напівтвердотільної батареї для електромобілів, що має вражаючу щільність енергії 375 Вт·год/кг. Це значно перевищує показники традиційних літій-іонних акумуляторів, де щільність енергії зазвичай коливається між 200-300 Вт·год/кг.
Про це розповідає ProIT
Однією з ключових особливостей нової батареї є заміна рідкого електроліту на стабільний гелеподібний матеріал. Це нововведення не лише підвищує безпеку, але й стабільність роботи акумулятора.
Переваги нової технології
Батарея Stellantis здатна заряджатися з 15% до 90% всього за 18 хвилин при кімнатній температурі. Вона також демонструє високу вихідну потужність завдяки розрядному струму, що вчетверо перевищує ємність на годину (показник 4С).
Випробування показали, що новий акумулятор працює стабільно при температурах від -30°С до 45°С, що є суттєвою перевагою в порівнянні зі звичайними літій-іонними акумуляторами. Батарею тестували на таких автомобілях, як Dodge Charger Daytona і Mercedes-Benz EQS, де вона продемонструвала заявлену ефективність і запас ходу.
Вартість виробництва та економія для споживачів
Виробництво напівтвердотільних батарей наразі є в 10-30 разів дорожчим, ніж традиційних літій-іонних. Проте при переході на масове виробництво витрати можуть суттєво знизитися. Нові батареї дозволять зменшити вагу автомобіля на 500-900 кг, а економія на собівартості виробництва може досягти $2,500-$10,000 на один автомобіль.
«Нова батарея могла б вирішити найбільші проблеми електромобілів, такі як запас ходу, час зарядки, вага, безпека і продуктивність в холодну погоду», — наголошують експерти.
Завдяки цим інноваціям, Stellantis може суттєво змінити ринок електромобілів, забезпечуючи більш ефективні та безпечні рішення для майбутніх автомобілів.