Китайська сучасна художниця Цао Фей, домовляючись про свою персональну виставку в сучасному відділі мистецтв Художньої галереї Нового Південного Уельсу, наполягала, що це не має бути традиційна «темна кімната в білому кубі». Художниця з Гуанчжоу, яка має міцні зв’язки з Сіднеєм, прагнула, щоб виставка відтворила енергійність і хаос жвавого торгового центру або ринку.
Про це розповідає ProIT
У виставці «Цао Фей: Моє місто ваше», стіни галереї замінено риштуванням, а музика та звукові ефекти з різних інсталяцій — театру, ресторану, фабрики — зливаються, змагаючись за увагу глядача. Це перша велика персональна виставка художниці в Австралії, що включає ключові роботи з її 20-річної кар’єри, яка охоплює фільми, фотографії, експерименти в метавсесвіті та великомасштабні інтерактивні інсталяції.
Міський пейзаж Китаю в мистецькому погляді Цао Фей
Більшість кар’єри Цао була присвячена вивченню значних технологічних і соціальних змін у Китаї за останні чверть століття. Художниця провела персональні виставки в Пекіні, Лондоні, Парижі та Нью-Йорку, і торік увійшла до топ-10 списку Power 100 за версією ArtReview. Вона відзначена як «ведуча фігура у візуалізації нашого майбутнього, що пов’язане з метавсесвітом».
Відвідувачі AGNSW потрапляють на виставку через своєрідну часову капсулу — театр Хунся, кінотеатр, побудований у Пекіні в 1960-х роках. Протягом шести років, поки його не зруйнували у 2021 році, Цао орендувала цей реальний театр як свою студію. Через формальну приймальню з мерехтливими пластиковими квітами та зникаючими шпалерами глядач потрапляє до компактного аудиторію, де показують фільм Цао 2019 року «Нова».
Спогади та культурні трансформації
Інша частина виставки викликає ностальгію у багатьох жителів Сіднея. Цао відтворила частину розкішного обіднього залу з ресторану Марігольд, що закрився під час пандемії Covid-19. Вона зберегла частину меблів і декорацій, щоб відновити його через рік.
«Прощавай, Марігольд!» є однією з трьох інсталяцій, специфічних для Сіднея. У серії «Хіп-Хоп» Цао знімає місцевих жителів у різних містах. У AGNSW вона представила «Хіп-Хоп Сідней», де понад 60 китайських сіднейців танцюють під музику корейсько-австралійських музикантів.
Цао також присвятила частину виставки спогадам про свою сестру, яка жила в Сіднеї, до її смерті у 2022 році. В інсталяції «Золота акація» представлені архівні матеріали, сімейні фотографії та роботи сестри, які відзначають її любов до квіток Австралії.