Коли рука Ілона Маска піднялася у привітанні на інавгурації Дональда Трампа, глядачі вразились і зрозуміли, що це викликало певні асоціації. Однак після цього виникли запитання щодо намірів Маска, особливо у світлі його походження з Південної Африки в епоху апартеїду.
Про це розповідає ProIT
Вплив апартеїду на сучасні погляди Маска
У останні місяці Міністр енергетики світу став відомим завдяки своїм заявам, які вказують на підтримку крайніх правих теорій змов. Він не лише висловлює неприязнь до демократичних інститутів, але й підтримує ультраправу партію Німеччини – Альтернативу для Німеччини (AfD). За словами експертів, занепокоєння викликає його інтерес до генетичних питань та твердження про можливий “геноцид білих” у Південній Африці, а також підтримка расистської теорії “великої заміни”.
Маск не є єдиним представником “мафії PayPal” – групи мільярдерів-лібертартіанців, які мають коріння в Південній Африці за часів білих. До цієї групи входять такі постаті, як Петер Тіль, німецько-американський венчурний капіталіст і співзасновник PayPal, який навчався в південноафриканському місті в 1970-х роках, де ще відкрито вшановували Гітлера. Тіль, відомий своїми політичними пожертвами на кампанію Трампа, також критикує програми соціального забезпечення.
Система расової ієрархії Південної Африки
Девід Сакс, колишній операційний директор PayPal, який підтримує Трампа, народився в Кейптауні та виріс серед південноафриканської діаспори. Ще один член цієї групи, Роелоф Бота, онук останнього міністра закордонних справ апартеїду, зберігає низький політичний профіль, але залишається близьким до Маска.
Маск вирізняється через володіння платформою X, яка все більше стає майданчиком для крайніх правих поглядів, а також через близькість до Трампа, який призначив його на керівну посаду у “департаменті урядової ефективності”. Деякі експерти вважають, що раннє формування Маска на тлі складної расової ієрархії в Південній Африці сприяло його сучасним поглядам.
Думки про його минуле варіюються: деякі вважають, що зростання в Південній Африці вплинуло на його погляди, а інші вважають спроби пов’язати його поведінку з дитинством несправедливими. Проте зрозуміло, що його раннє життя з неонацистським дідусем та освіта, просякнута ідеологією білої переваги, не залишилися без впливу на його світогляд.
“Ми, білі південноафриканці, за самою природою наших привілеїв і нашого місця в расовій ієрархії, виросли, вважаючи себе расою панів, навіть якщо не замислювались над цим,” – зазначає Філіп Ван Ніерк.