Головна ІТ-бізнес Microsoft готується відібрати в Apple титул найдорожчої компанії у світі — востаннє таке траплялося у 2021-му

Microsoft готується відібрати в Apple титул найдорожчої компанії у світі — востаннє таке траплялося у 2021-му

by hostwx

Нещодавнє падіння акцій Apple через занепокоєння щодо продажів iPhone допомогло Microsoft ще сильніше скоротити розрив на новому колі фондових перегонів і впритул наблизитися до титулу найдорожчої публічної компанії у світі.

На тлі нових побоювань щодо зниження попиту на iPhone акції Apple у 2024 році подешевшали на 4% після зростання на 48% минулого року, а цінні папери Microsoft тим часом додали в ціні приблизно 2% після зростання на 57% у 2023 році. На закритті 11 січня акції Apple впали на 0,4%, тоді як Microsoft долала ще 1,6% і ще сильніше похитнула лідерство виробника iPhone. Ринкова вартість акцій Apple зараз становить $2,866 трлн проти  $2,837 трлн у Microsoft. Тобто, їх розділяє якихось $29 млрд. Аналітики очікують, що в найближчі тижні Microsoft відзвітує про 16% зростання доходу до $61,1 млрд за підсумками останнього кварталу 2023-го, завдяки впевненому підйому хмарного бізнесу.

Ринкова капіталізація Apple сягнула історичного максимуму 14 грудня, піднявшись до позначки $3,081 трлн, а нинішній максимум Microsoft, зафіксований 28 листопада, — $2,844 трлн.

Microsoft близька до перевершення Apple за ринковою вартістю

Microsoft готується відібрати в Apple титул найдорожчої компанії у світі — востаннє таке траплялося у 2021-му

З 2018 року Microsoft кілька разів ненадовго випереджала Apple як найдорожча компанія, востаннє — у 2021 році на тлі перебоїв в логістиці та закриття заводів в Китаї у зв’язку з локдаунами через пандемію COVID-19, які відчутно вдарило по ціні акцій виробника iPhone.

Загалом же акції обох технологічних компаній виглядають відносно дорогими з точки зору співвідношення ціни до очікуваного прибутку (коефіцієнт Forward P/E), що є поширеним методом оцінки публічних компаній, які котируються на біржі. Згідно з даними LSEG, Apple торгується з Forward P/E на рівні 28, що значно вище середнього значення 19 за останні 10 років, а коефіцієнт Microsoft зараз 31, що значно вище середнього значення за 10 років (24).

А як в Apple справи загалом

За останні 10+ років лунало незліченно багато «пісень» про «початок кінця» Apple — свого часу частіше, мабуть, списували лише HTC, яка, до речі, номінально досі присутня на ринку  смартфонів. Разом з тим, Apple лишається найдорожчою компанією у світі та має на рахунках майже $100 млрд вільних грошових коштів — більше, ніж будь-яка інша компанія з «великої сімки» (Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon, Nvidia, Meta і Tesla).

Якщо серйозно, серед факторів та ризиків, які зараз псують настрій інвесторам і тиснуть на ціну акцій Apple, можна виокремити вже згадані побоювання щодо спаду продажів iPhone (детальніше — розповідали в одному з нещодавніх текстів), які досі приносять понад 50% усього виторгу, спад продажів останні чотири квартали постіль через послаблення попиту на Mac, iPad та носимі пристрої (тут сукупність факторів: зниження пандемічної активності + війна + макроекономічні труднощі + відсутність значних оновлень самих пристроїв). Водночас за підсумками останнього кварталу 2023 року аналітики прогнозують зростання на 0,7%, до $117,9 млрд (Apple опублікує звіт 1 лютого).

А ще Apple покладає дуже великі сподівання на нашумілу гарнітуру Vision Pro за $3499, яка є найважливішим запуском нового продукту з часів iPhone у 2007-му. Її продажі в США стартують вже 2 лютого. Та більшість аналітиків погоджуються, що продажі Apple Vision Pro будуть «відносно несуттєвими» протягом 2024 року з фінансової точки зору, і загалом багато хто сумнівається щодо успішності продукту.

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.