TSMC є найбільшим у світі виробником чипів, і його продукція зустрічається в широкому переліку пристроїв: від телефонів до ігрових консолей і комп’ютерів. Та невдовзі пристрої, що використовують мікросхеми TSMC, можуть стати дорожчими, якщо виробники вирішать купувати ті чипи, які компанія виробляє за межами своєї бази в Тайвані.
Про це розповідає ProIT
«Якщо клієнт хоче перебувати в певній географічній зоні, клієнт повинен розділити додаткові витрати», — сказав генеральний директор TSMC Сі Вей. «У сьогоднішньому фрагментованому середовищі глобалізації витрати будуть вищими для всіх, включаючи TSMC, наших клієнтів і наших конкурентів».
Переговори з клієнтами щодо підвищення цін вже почалися. За даними Financial Times, для TSMC дорожче виробляти мікросхеми за межами Тайваню (де виробляється понад 90% найсучасніших напівпровідників). Але компанія перекладе ці витрати на клієнтів тлі намірів компаній та урядів збільшити постачання мікросхем з-за меж Тайваню, над яким нависла загроза захоплення з боку Китаю.
TSMC має заводи в Японії та будує кілька заводів в Аризоні, США. Перший з них почав працювати цього місяця та, як очікується, розпочне повне виробництво цього року. Також компанія будує завод у Німеччині.
Минулого тижня уряд США погодився надати компанії TSMC фінансування в розмірі $6,6 млрд відповідно до закону CHIPS, який спрямований на підтримку виробництва напівпровідників у країні. Натомість TSMC пообіцяла збільшити свої інвестиції в США на $25-65 млрд та оголосила про плани побудувати третій завод у США до кінця десятиліття та почати виробництво більш досконалих 2-нм чипів до 2028 року.
Тим часом TSMC очікує зростання витрат на виробництво на Тайвані. Це пов’язано зі стрімким зростанням цін на електроенергію. Очікується, що землетрус, який стався на початку цього місяця, також матиме негативний вплив на прибутковість компанії, як і її боротьба за підвищення ефективності виробництва своїх найсучасніших 3-нм чипів.
Apple, NVIDIA, AMD і Qualcomm є одними з найбільших клієнтів TSMC. Якщо вони купуватимуть чипи на фабриках компанії в США, Японії чи Німеччині, їхні виробничі витрати можуть зрости. Проте вони перекладуть ці додаткові витрати на кінцевого споживача, збільшивши ціни власної продукції.
Джерело: Engadget