Головна ІТ-бізнес Nokia відкриває архів дизайну для вивчення попкультури

Nokia відкриває архів дизайну для вивчення попкультури

Автор: Анна Мельник

«Everyone remembers their first Nokia», — згадує Марк Мейсон, що приєднався до команди дизайнерів телекомунікаційної компанії ще в 1990-х. «Коли чуєш ім’я, воно викликає спогади».

Про це розповідає ProIT

У січні вплив Nokia на культуру буде визнаний офіційно, коли архів дизайну компанії буде відкритий для публіки. Університет Аалто у Фінляндії придбав архів і зробить його доступним через онлайн-портал, а також на кампусі в Еспоо.

Культура та спадщина Nokia

У свій час Nokia була провідним брендом мобільних телефонів у світі, займаючи 40% глобального ринку у 1998 році. У Фінляндії значення Nokia беззаперечне — за даними Інституту економіки Фінляндії (Etla), компанія забезпечила чверть економічного зростання Фінляндії між 1998 і 2007 роками. Міжнародна попкультурна цінність бренду теж не піддається сумніву.

Джонатан Белл, редактор технічної тематики для журналу Wallpaper*, зазначає: «Nokia була однією з перших компаній, що підкреслювала дизайн та відмінність, від бюджетних моделей до найсучасніших апаратів». У часи до появи Apple, Google та Samsung, Nokia виділялася серед інших гравців ринку.

Вплив на молодіжну культуру

Стандартний рингтон Nokia — Gran Vals Франсіско Тарреги — став настільки поширеним у 1990-х та 2000-х роках, що птахи почали співати його. У 2009 році повідомлялося, що мелодія звучала приблизно 1,8 мільярда разів на день по всьому світу.

Знаменитий телефон Nokia 8110, відомий як «банан», зіграв ключову роль у фільмі «Матриця» 1999 року. Бренд швидко здобув культурного значення.

Мюррей Хілі, який працював у журналі The Face у 90-х роках, наголошує: «У пізніх 90-х, коли мобільні були нудними і дорогими, цей дешевший, вигнутий і симпатичний апарат виглядав як іграшка. Він поміщався у кишеню, батарея тримала безкінечно, і він здавався незнищенним».

«Я не можу достатньо висловити захоплення від часу, проведеного у Nokia. Це було як родина, і ми створювали іконічні дизайни», — зазначає Мейсон.

Архів Університету Аалто включає маркетингові зображення, ескізи та презентації, що надають нове уявлення про колись одну з найбільш інноваційних компаній світу. За словами Анни Валтонен, провідного дослідника архіву, її улюблені артефакти — це аудіозаписи дизайнерів, які описують свою роботу.

Валтонен підкреслює, що робота над архівом дарує їй більше, ніж просто ностальгію. «Це змушує мене відчувати оптимізм і сприймати майбутнє. Технології швидко змінюються, і важливо зупинитись на мить, щоб побачити всю роботу, що відбувається за лаштунками. Я сподіваюся, що цей матеріал надихне людей і підштовхне їх до бачення можливостей для інновацій».

З 2016 року апарати Nokia знову у виробництві, завдяки компанії Human Mobile Devices (HMD), яка складається переважно з колишніх працівників Nokia.

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.