«Everyone remembers their first Nokia», — згадує Марк Мейсон, що приєднався до команди дизайнерів телекомунікаційної компанії ще в 1990-х. «Коли чуєш ім’я, воно викликає спогади».
Про це розповідає ProIT
У січні вплив Nokia на культуру буде визнаний офіційно, коли архів дизайну компанії буде відкритий для публіки. Університет Аалто у Фінляндії придбав архів і зробить його доступним через онлайн-портал, а також на кампусі в Еспоо.
Культура та спадщина Nokia
У свій час Nokia була провідним брендом мобільних телефонів у світі, займаючи 40% глобального ринку у 1998 році. У Фінляндії значення Nokia беззаперечне — за даними Інституту економіки Фінляндії (Etla), компанія забезпечила чверть економічного зростання Фінляндії між 1998 і 2007 роками. Міжнародна попкультурна цінність бренду теж не піддається сумніву.
Джонатан Белл, редактор технічної тематики для журналу Wallpaper*, зазначає: «Nokia була однією з перших компаній, що підкреслювала дизайн та відмінність, від бюджетних моделей до найсучасніших апаратів». У часи до появи Apple, Google та Samsung, Nokia виділялася серед інших гравців ринку.
Вплив на молодіжну культуру
Стандартний рингтон Nokia — Gran Vals Франсіско Тарреги — став настільки поширеним у 1990-х та 2000-х роках, що птахи почали співати його. У 2009 році повідомлялося, що мелодія звучала приблизно 1,8 мільярда разів на день по всьому світу.
Знаменитий телефон Nokia 8110, відомий як «банан», зіграв ключову роль у фільмі «Матриця» 1999 року. Бренд швидко здобув культурного значення.
Мюррей Хілі, який працював у журналі The Face у 90-х роках, наголошує: «У пізніх 90-х, коли мобільні були нудними і дорогими, цей дешевший, вигнутий і симпатичний апарат виглядав як іграшка. Він поміщався у кишеню, батарея тримала безкінечно, і він здавався незнищенним».
«Я не можу достатньо висловити захоплення від часу, проведеного у Nokia. Це було як родина, і ми створювали іконічні дизайни», — зазначає Мейсон.
Архів Університету Аалто включає маркетингові зображення, ескізи та презентації, що надають нове уявлення про колись одну з найбільш інноваційних компаній світу. За словами Анни Валтонен, провідного дослідника архіву, її улюблені артефакти — це аудіозаписи дизайнерів, які описують свою роботу.
Валтонен підкреслює, що робота над архівом дарує їй більше, ніж просто ностальгію. «Це змушує мене відчувати оптимізм і сприймати майбутнє. Технології швидко змінюються, і важливо зупинитись на мить, щоб побачити всю роботу, що відбувається за лаштунками. Я сподіваюся, що цей матеріал надихне людей і підштовхне їх до бачення можливостей для інновацій».
З 2016 року апарати Nokia знову у виробництві, завдяки компанії Human Mobile Devices (HMD), яка складається переважно з колишніх працівників Nokia.