Електронний лист, що прийшов без попередження, застукав Альберта, 19-річного студента англійської філології, зненацька. Це було повідомлення від команди з етики університету, яка звинувачувала його у використанні штучного інтелекту для виконання завдання. Якщо він не з’явиться на слухання або не відповість на електронний лист, його чекає автоматична неуспішність по модулю. Проблема полягала в тому, що Альберт не шахраєм.
Про це розповідає ProIT
Альберт був приголомшений. Він важко працював над есе, і обвинувачення у використанні AI через “показові фрази”, такі як “додатково” та “на противагу”, виглядали для нього принизливими. “Це було ляпасом для моєї праці за весь модуль через одне погано написане есе,” каже він. “Я завжди був відмінником, а тут одне погане есе і відразу AI?”
Слухання та розвиток технологій
На слуханні Альберт опинився перед трьома членами комісії – двома з його кафедри і одним спостерігачем. Після півгодинного допиту про його завдання, він був ледь не на межі сліз, намагаючись пояснити, що не використовував AI. “Я навіть визнав, що есе було не найкращим, але я не використовував AI,” стверджує він.
Чотири роки після виходу Chat GPT-3, що змінило багато галузей, включаючи освіту, університети стикаються з величезними викликами. Більше половини студентів використовують AI для допомоги з завданнями, а 5% – для шахрайства, згідно з одним з опитувань.
Вплив AI на студентів та викладачів
Інструменти для виявлення AI, такі як Turnitin, були представлені як вирішення проблеми, але не завжди є надійними. Одне дослідження виявило, що такі інструменти можуть мати упередження до неангломовних студентів, помилково звинувачуючи їх у використанні AI. Доктор Майк Перкінс пояснює: “Всі дослідження повторюють, що ці інструменти ненадійні.”
Ситуація з Еммою, студенткою, яка зізналася у використанні AI через виснаження, показала, що університети повинні більше розуміти тиск, під яким перебувають студенти. “Моя оцінка була відмінною, але це здавалося незаслуженим,” каже вона.
Криза з академічною нечесністю через AI виявила, наскільки освіта стала транзакційним процесом. Університети намагаються адаптуватися, в той час як студенти стикаються з фінансовими труднощами і відчуттям, що їхні зусилля недооцінені.
Альберт, зрештою, вирішив перевестися до іншого навчального закладу. “Було б краще, якби університети перестали сприймати студентів як числа, а більше як реальних людей,” каже він.