Масове відток користувачів з платформи Ілона Маска X призвів до втрати сайтом близько 2,7 мільйона активних користувачів Apple та Android у США за два місяці. У той же час, його конкурентна платформа Bluesky залучила майже 2,5 мільйона нових користувачів.
Про це розповідає ProIT
Відтік відомих осіб
Цей відтік співпав з виходом відомих особистостей, таких як кінорежисери Гільєрмо дель Торо і Майк Фленеган та актори Квінта Брансон і Марк Гемілл. Інші, наприклад, політик Александрія Окасіо-Кортес, зберегли свої облікові записи на X, але стали активніше публікуватися на Bluesky.
Згідно з даними компанії Similarweb, кількість щоденних активних користувачів у США на X зменшилася на 8,4% з початку жовтня – з 32,3 мільйона до 29,6 мільйона. Водночас кількість користувачів Bluesky зросла на 1,064%, з 254,500 до близько 2,7 мільйона з 6 жовтня.
Зміна настроїв на платформах
Популярність Bluesky почала рости після того, як Маск використав X для просування підтримки Дональда Трампа, включаючи створення Super Pac. Після перемоги Трампа в виборах кількість користувачів Bluesky подвоїлася до 1,4 мільйона, а потім до 2,8 мільйона. За 50 днів після створення Super Pac, X втратив перевагу в числі користувачів, маючи тепер лише в 10 разів більше активних користувачів у США, ніж Bluesky.
Брюс Дайслі, колишній віце-президент компанії в Європі, вважає, що міграція від X пов’язана з тим, що “цифрова площа” перестала бути приємним місцем для перебування. “Якщо я б прийшов на різдвяний ярмарок, і там була б група расистських протестувальників, я б там не залишився”, — сказав Дайслі.
Французька журналістка Саломе Саке, яка мала 210,000 підписників на X, залишила платформу через відсутність модерації в умовах переслідувань та дезінформації. Вона вважає, що з моменту придбання Маском, X став “структурно ворожим до журналістики та перевіреної інформації”.
Саке перейшла на інші платформи, такі як Instagram і TikTok, але також почала активно користуватися Bluesky, де зібрала 30,000 підписників. На її думку, ця платформа є більш різноманітною та продуктивною для обміну ідеями та інформацією.
Окрім знаменитостей та журналістів, несподіваними стали виходи з X німецьких футбольних клубів. Після того, як німецький клуб Санкт-Паулі оголосив про вихід з X, назвавши його “машиною ненависті”, клуб Вердер Бремен також заявив, що радикалізація платформи не відповідає їхнім цінностям.
Директор з комунікацій Вердера Крістоф Піпер зазначив, що вони залишають 600,000 підписників на X заради 9,000 на Bluesky, з огляду на моральні цінності клубу, що бореться проти трансфобії, гомофобії, антисемітизму та дискримінації. “Bluesky наразі є правильним вибором для нас, але поки невідомо, чи стане ця платформа популярною,” — сказав Піпер.