Новий аналіз екологічного впливу TikTok виявив, що його річний вуглецевий слід може перевищувати викиди Греції. За оцінками компанії Greenly, середній користувач платформи генерує парникові гази, еквівалентні пробігу додаткових 123 миль на автомобілі з бензиновим двигуном щороку.
Про це розповідає ProIT
Консалтингова фірма з обліку викидів, Greenly, оцінила викиди TikTok за 2023 рік у США, Великобританії та Франції в приблизно 7,6 мільйона метричних тонн вуглекислого газу (CO2e), що вище, ніж у Twitter/X та Snapchat у тих самих регіонах.
Вплив відео та алгоритмів на екологію
Загальна кількість користувачів TikTok у світі становить 1 мільярд, і виявилося, що його вуглецевий слід перевищує Instagram, хоча останній має майже вдвічі більшу базу користувачів. Основна причина — унікальна привабливість TikTok, де середній користувач проводить на платформі 45,5 хвилин щодня, порівняно з 30,6 хвилинами на Instagram.
"Увесь алгоритм побудовано на масифікації відео," пояснив Алексіс Норманд, генеральний директор Greenly. "Привабливість також має наслідки у формі стимулювання людей до генерування дедалі більшого [вуглецевого] сліду на індивідуальній основі."
Зважаючи на те, що США, Великобританія та Франція складають лише близько 15% світової користувацької бази TikTok, загальний вуглецевий слід платформи може сягати 50 мільйонів метричних тонн CO2e. Оскільки ці розрахунки центрів обробки даних не включають інші джерела викидів TikTok, як-от викиди від офісних приміщень та комутування працівників, це ймовірно недооцінка.
Відмінності між соціальними платформами
Згідно з аналізом Greenly, користувачі TikTok мають другий за рівнем викидів вуглекислого газу слід за хвилину використання серед соціальних мереж, поступаючись лише YouTube. Одна хвилина на TikTok спалює в середньому 2,921 грама CO2e, а на YouTube — 2,923 грама. Однак через велику кількість контенту та довший середній час перегляду TikTok користувачі мають найвищі річні викиди. Середній користувач TikTok спалює 48,49 кг CO2e на рік, тоді як YouTube — 40,17 кг, а Instagram — лише 32,52 кг.
Викиди TikTok є найменш прозорими серед соціальних платформ. Техногіганти, такі як Meta та Google, щорічно подають детальні звіти до Проекту розкриття вуглецю, а TikTok не має публічно доступних даних про викиди.
Інші соціальні платформи, хоча і з високими викидами, зобов’язалися використовувати чисту енергію для своїх центрів обробки даних. Компанія TikTok заявила про намір досягти вуглецевої нейтральності до 2030 року, реалізуючи проект "Project Clover", але поки що побудувала лише один центр обробки даних з відновлюваною енергією в Норвегії.
Залишається невідомим, чи ці звіти та зобов’язання збережуться під новим власником, оскільки суд у США підтримав закон, який вимагатиме від китайської компанії ByteDance продати платформу до 19 січня 2025 року. TikTok не відповів на запит про коментарі.