Згідно з нещодавнім дослідженням української агенції цифрового маркетингу Promodo, у сфері електронної комерції спостерігається відчутне збільшення використання української мови в пошукових запитах Google. У 2024 році частка запитів українською мовою зросла на 5%, а в 2025 році очікується її зростання до 36,6%.
Про це розповідає ProIT
Зміни в категорії електроніки
У категорії «Електроніка» у 2024 році частка пошукових запитів українською мовою становила 21,3%, що на 4,4% більше у порівнянні з попереднім роком. У той же час, 78,7% запитів здійснювалися російською мовою. Примітно, що запит на «безпровідні навушники» зріс на 3%, досягнувши 22 800 запитів за рік, тоді як запит «беспроводные наушники» зменшився на 18%, до 22 200 запитів.
Популярність української мови в інших категоріях
Категорія «Дитячі товари» показала найбільше зростання української мови в запитах, збільшившись з 47,8% до 50,6%. Пошуковий запит «іграшки» використовувався 40 500 разів, що дорівнює кількості запитів російською мовою. Також високі показники демонструє категорія «Зоотовари», де 41% запитів здійснюються українською, а запит «Корм для котів» зріс на 49%, тоді як російський варіант шукають удвічі рідше, отримавши 6600 запитів.
У категорії «Алкоголь» частка запитів українською зросла до 21,4%, що на 3,5% більше, а в категорії «Косметика» українська мова досягла третини запитів. У сфері «Медицина» 30% пошуків здійснювалося українською, а запит «амізон ціни» зріс на значні 179%. У категорії «Спорт» частка пошуків українською мовою склала 43%.
На «Чорну п’ятницю» середній чек українців стартував від ₴5000, при цьому найбільш популярними покупками стали смартфони, телевізори та зарядні станції.