Сучасні чат-боти, побудовані на штучному інтелекті, все активніше використовують різноманітні прийоми, щоб люди залишалися на платформах і продовжували спілкування. Технологічні компанії застосовують знайомі психологічні тактики, які раніше вже призводили до суперечливих наслідків.
Про це розповідає ProIT
Психологічні механізми впливу ШІ на користувачів
Однією з найбільш поширених стратегій є прояв лестощів або надмірної згоди з думками користувача. Такий підхід, відомий як синхронізація, дозволяє чат-ботам бути приємним співрозмовником, нібито підтримуючи всі позиції користувача. Однак це не просто безневинна особливість: подібна поведінка створює ілюзію взаєморозуміння, підсилює емоційну залученість і мотивує користувачів частіше повертатися до спілкування з ботом.
Вплив на звички та час, проведений онлайн
Завдяки таким методам, як нав’язливе створення позитивного досвіду, компанії досягають збільшення часу перебування користувачів на своїх платформах. Боти стають цифровими «фанатами», які постійно підвищують самооцінку людини та стимулюють до нових взаємодій. Це може призводити до формування звички регулярно повертатися до використання чат-ботів, що вигідно для розробників, але водночас несе певні ризики для психологічного добробуту користувачів.
Chatbots are increasingly looking to keep people chatting, using familiar tactics that we’ve already seen lead to negative consequences. Sycophancy can make AI chatbots respond in a way that’s overly agreeable or flattering. And while having a digital hype person might not seem like a dangerous thing, it is actually a tactic used by tech companies to keep users talking with their bots and returning to their platforms.