28 січня 2017 року я поспішив до міжнародного аеропорту Сан-Франциско (SFO). Як і в інших містах США тієї ночі, там розгорнулися демонстрації проти заборони на в’їзд, яку Дональд Трамп запровадив для відвідувачів із семи країн з мусульманською більшістю. Ніч була холоднішою, ніж зазвичай, і я не взяв із собою теплу куртку. На щастя, потяг до аеропорту був теплим і переповненим хвилюючими та говіркими протестувальниками.
Про це розповідає ProIT
Сам аеропорт був заповнений розлюченими протестувальниками: таксі та Uber стояли, заблоковані на дорогах, лічильники все ще працювали; демонстранти в хіджабах молилися на своїх плакатах у залі отримання багажу, в той час як інші голосно висловлювали невдоволення будь-якому приїжджому, що прибував за своїм багажем. Трамп на той час був найскандальнішою особою в Америці, його обрання стало шоком для багатьох у світі.
Через кілька годин серед натовпу поширилася чутка про присутність обличчя, яке коштує 150 мільярдів доларів: Сергій Брін, один із засновників Google, був там. На той момент він був президентом материнської компанії Google, Alphabet, яка також володіє YouTube. Ефект від цього був захоплюючим: один із найбагатших і найвпливовіших людей у світі фізично приєднався до протесту проти Трампа.
Технологічні гіганти проти Трампа
Google пішла за прикладом Бріна і засудила заборону на в’їзд Трампа. Facebook, Apple, Microsoft, Uber та багато інших компаній зробили те саме — майже сто технологічних компаній подали амікус-скаргу на підтримку позову проти цього заходу. Це був прояв підтримки, який сьогодні важко уявити. Протести проти другого президентського терміну Трампа практично не викликали реакції.
Цього тижня індустрія технологій завершила свій акт покори майбутньому президенту. Марк Цукерберг, генеральний директор Meta, оголосив про закінчення програми перевірки фактів у США. У 2022 році Meta хвалилася своєю глобальною мережею перевірки фактів, витративши на це 100 мільйонів доларів. Три дні потому Цукерберг оголосив про згортання зусиль щодо підвищення різноманітності, рівності та інклюзії серед своїх співробітників.
Зміни в корпоративній політиці
Інші технологічні керівники також пішли на зближення з Трампом. Кожен із них вніс по 1 мільйону доларів пожертв, як це зробили Тім Кук, генеральний директор Apple, і Сем Альтман з OpenAI. Також Google і Microsoft пожертвували кошти через своїх керівників. Uber пожертвував 2 мільйони доларів, розділивши їх між особистими та професійними пожертвами.
Ілон Маск, генеральний директор SpaceX, продовжує залишатися одним із найвпливовіших прихильників Трампа. Це створює загрозу для Джеффа Безоса, засновника Blue Origin, особливо в умовах активних запусків компанії на ринок космічних подорожей.
“Зараз у мене новий термін, і всі хочуть бути моїми друзями. Не знаю, чи змінилась моя особистість, чи що”, — сказав Трамп під час першої пресконференції після перемоги на виборах.
Таким чином, Силіконова долина, колись активний противник Трампа, зараз адаптується до нових реалій і намагається знайти спільну мову з президентом задля своїх бізнес-інтересів.