YouTube впроваджує нові функції на основі штучного інтелекту, щоб полегшити користувачам пошук контенту та отримання корисної інформації. Основна новинка — це карусель результатів пошуку, створена за допомогою ШІ, яка схожа на AI Overviews від Google.
Про це розповідає ProIT
Карусель пошуку зі штучним інтелектом для Premium-користувачів у США
Нова карусель із результатами пошуку, яку наразі отримують лише передплатники YouTube Premium у Сполучених Штатах, дозволяє швидше знаходити потрібні відео. ШІ-алгоритми формують пропозиції відеороликів і автоматично додають короткі описи тем, щоб допомогти користувачу зорієнтуватися у виборі.
За повідомленням компанії, ця функція буде з’являтися під час пошуку матеріалів, що стосуються покупок, місць або занять у певній локації. Наприклад, при запиті «кращі пляжі Гаваїв» користувач побачить добірку відео про найкращі місця для снорклінгу та вулканічні пляжі, доповнену описами та додатковими відеоматеріалами, які допомагають спланувати відпочинок.
“The AI-powered search results carousel will appear in searches related to shopping, places, or things to do at a specific place. For example, if you search for something like ‘best beaches in Hawaii,’ you’ll see an AI-generated carousel highlighting clips from videos showcasing the best snorkel spots and volcanic beaches, alongside descriptions and more videos to help you plan your vacation.”
Функція нагадує Google AI Overviews, яка генерує короткі підсумки результатів пошуку для Google Search. Для звичайних користувачів це може стати суттєвою перевагою, проте автори контенту побоюються, що таке нововведення зменшить кількість переглядів їхніх відео, оскільки частина інформації вже буде доступна безпосередньо у результатах пошуку.
Як показує досвід впровадження AI Overviews у Google, це призвело до зменшення переходів на новинні сайти. Тепер автори YouTube можуть зіткнутися зі схожими проблемами, якщо користувачі почнуть отримувати основну інформацію безпосередньо з каруселі, не заходячи на сторінки відео.
Розширення доступу до розмовного ШІ YouTube
Ще одне нововведення — розширення тестування розмовного інструмента на базі ШІ. Тепер ним можуть скористатися не лише Premium-користувачі, а й деякі інші глядачі. Цей інструмент, презентований наприкінці 2023 року, допомагає отримувати додаткову інформацію, персоналізовані рекомендації та короткі підсумки відео. Особливо корисним він є для навчальних матеріалів, адже дає змогу перевірити засвоєння ключових понять.
На момент запуску було пояснено, що відповіді інструмента генеруються великими мовними моделями, які використовують дані YouTube і відкритих джерел з інтернету. Це дає змогу глибше розібратися у темі перегляду.
Наприклад, під час перегляду відеоуроку з танців на роликах, розмовний ШІ може запропонувати «підсумувати відео» або «порекомендувати схожий контент». Також користувачі можуть ставити власні запитання, наприклад, «Яка пісня звучить у цьому відео?», і отримати інформацію щодо назви композиції, виконавця, жанру тощо.