ЮНЕСКО наполягає на терміновій необхідності навчання інфлюенсерів перевірці фактів перед публікацією контенту, щоб зменшити поширення дезінформації в Інтернеті. За даними звіту освітньої, наукової та культурної організації ООН, дві третини творців контенту не перевіряють достовірність свого матеріалу, що робить їх та їхніх підписників вразливими до дезінформації.
Про це розповідає ProIT
Проблеми з перевіркою фактів
ЮНЕСКО зазначає, що їхні висновки, що базуються на опитуванні інфлюенсерів, підкреслюють необхідність навчання медіаграмотності для формування якісного контенту. «Низька поширеність перевірки фактів підкреслює їхню вразливість до дезінформації, яка може мати далекосяжні наслідки для суспільної дискусії та довіри до медіа», – йдеться у звіті.
Шестеро з десяти творців не перевіряли достовірність своєї інформації перед її публікацією, а дослідження показало, що зазвичай вони не використовують офіційні джерела, такі як державні документи чи сайти. Найбільш поширеним джерелом є «особистий досвід» або власні дослідження авторів.
Необхідність медіаграмотності
ЮНЕСКО наголошує на важливості покращення навичок медіаграмотності серед творців контенту. Організація співпрацює з Центром журналістики “Knight” з США, щоб запропонувати онлайн-курс «як бути надійним голосом онлайн», який включає модулі з перевірки фактів та створення контенту про вибори або кризи. ЮНЕСКО повідомляє, що 9,000 інфлюенсерів вже зареєструвалися на цей безкоштовний, місячний курс.
Аделіна Хулін, фахівець з медіаграмотності в ЮНЕСКО, зазначає, що деякі інфлюенсери здивовані тим, що їхня робота може розглядатися як журналістика. «Вони часто не вважають себе в цій категорії», – сказала вона.
ЮНЕСКО опитала 500 творців контенту з 45 країн, більшість з яких були з Європи та Азії. Було виявлено, що більшість респондентів молодше 35 років мають до 10,000 підписників на таких платформах, як Instagram та Facebook. Приблизно чверть опитаних мали до 100,000 підписників.