Індійський стартап AppsForBharat, який стоїть за популярним Hindu-додатком Sri Mandir, залучив $20 млн у новому інвестиційному раунді менш ніж за рік після попереднього раунду на $18 млн. Інтерес до платформи з боку інвесторів продовжує зростати разом із кількістю відданих користувачів.
Про це розповідає ProIT
Стрімке зростання ринку релігійних додатків
Лідером інвестиційного раунду стала компанія Susquehanna Asia Venture Capital, до якої приєдналися й чинні інвестори, серед яких Fundamentum Partnership, Elevation Capital та Peak XV Partners. За даними AppsForBharat, Sri Mandir надає рішення для сектору, де більшість послуг залишалися офлайн і розрізненими: індуїстська храмова економіка в Індії оцінюється в ₹3,02 трлн (близько $40 млрд), що становить майже 2,3% ВВП країни.
Заснована у листопаді 2020 року, компанія представила додаток Sri Mandir для онлайн-молитов і віртуальних підношень у храмах. Від початку запуску застосунок завантажили понад 40 млн разів, а лише за останні 12 місяців 1,2 млн користувачів здійснили онлайн-молитви та підношення у більш ніж 70 храмах по всій Індії.
На сьогодні додаток налічує близько 3,5 млн активних користувачів щомісяця, з яких приблизно 90 тисяч — поза межами Індії. Попри те, що основна аудиторія знаходиться в країні, середній дохід на одного користувача за кордоном суттєво вищий: близько ₹7 000 (приблизно $81), тоді як у самій Індії — ₹600–800 ($7–$9). Близько 20% доходу надходить від індійської діаспори у США, Великій Британії, ОАЕ, Канаді, Австралії та Новій Зеландії. Кількість зареєстрованих користувачів Sri Mandir за кордоном зростає на 15% щокварталу, досягнувши 700 тисяч.
В Індії аудиторія додатку рівномірно розподілена між містами першого й другого рівня, а 30% користувачів — молодші за 35 років. За межами країни більшість користувачів — чоловіки й жінки віком від 30 років.
“The app has been retentive and primary because these transactions are something that the user will do throughout the year, multiple times a year,” Sachan told TechCrunch.
На початку 2025 року Sri Mandir досягнув річного темпу доходу понад $12 млн. При цьому рівень утримання користувачів протягом шести місяців складає близько 55% — понад половина залишаються активними через пів року після реєстрації.
Перспективи розвитку та конкуренція на ринку
Поведінка користувачів залежить від регіону: в Індії 20–25% клієнтів використовують додаток і для молитов, і для підношень, у США ця частка сягає 50%. Конкуренція зростає — з’явилися інші додатки, проте разом вони складають лише 15–20% від усіх інсталяцій Sri Mandir.
Платформа отримує комісію від храмів за вихід в онлайн — у середньому 20–25%, залежно від набору послуг. Окрім основних функцій, Sri Mandir поступово розширює асортимент товарів і сувенірної продукції від відомих храмів, що дозволяє диверсифікувати джерела доходу. При цьому храми також відчувають позитивний ефект — їхні доходи зростають на 15–25% завдяки онлайн-донатам.
У 2024 році ринок релігійних технологій в Індії залучив рекордні $50,5 млн, і країна посідає друге місце у світі за обсягами інвестицій у цій галузі після США. AppsForBharat залишається лідером сегменту, залучивши $33,4 млн до поточного раунду.
Попри зростання ринку, Sri Mandir у 2025 році поступився першістю в індійському топі релігійних додатків додатку Bible від LifeChurch.tv, який має понад 80 млн активних користувачів щомісяця у світі. Втім, Sri Mandir зберігає лідерство серед Hindu-додатків і входить до топ-35 релігійних застосунків у світі.
Залучені кошти компанія спрямує на розвиток понад 20 міст-храмів, зокрема у Варанасі, Айодх’ї, Харідварі та Удджаїні. Тут відкриють фізичні логістичні хаби, які оброблятимуть до 50 тисяч замовлень та створюватимуть нові робочі місця. Додаток також вдосконалюється за допомогою AI-функцій, які дозволять користувачам ставити питання про віру, молитви та свята, отримуючи відповіді, як від священика чи старших у родині.
Компанія співпрацюватиме з фахівцями й впроваджуватиме захист від помилкової інформації, яку може генерувати штучний інтелект. У найближчі роки AppsForBharat планує досягти прибутковості та розглядає можливість IPO у 2027–2028 роках. Уже цього року компанія планує розширити мережу храмів до 500 і збільшити штат із 300 до 400 працівників.