Microsoft презентувала нову генеративну модель штучного інтелекту Muse, спеціально розроблену для створення елементів у відеоіграх. Однак, ця ініціатива отримала холодний прийом серед розробників, які висловлюють побоювання щодо її впливу на індустрію.
Про це розповідає ProIT
Можливості моделі Muse
Модель Muse надає широкі можливості для геймдеву, включаючи створення персонажів, локацій, сюжетів та музики. Спільно з британською студією Ninja Theory, Microsoft протестувала можливості Muse на прикладі гри Bleeding Edge (2020). Штучний інтелект аналізує доступні дані, що дозволяє йому адаптувати музику до подій на екрані. Muse володіє знаннями про фізику та 3D-середовище в іграх і може прогнозувати реакції гравців на різні ситуації, що допомагає створювати більш реалістичні ігрові сценарії.
Незважаючи на масштабні можливості, модель Muse наразі демонструє лише роздільність 300 x 180 пікселів, що суттєво нижче сучасних стандартів якості. Проте Microsoft має на меті використання Muse для ремастерингу класичних ігор, таких як Warcraft II та The Last of Us Part II.
Негативна реакція спільноти
Реакція спільноти розробників була досить стриманою. Зокрема, Девід Голдфарб, засновник студії The Outsiders, заявив:
«До біса це лайно»
. Він підкреслює, що використання генеративного ШІ може призвести до знецінення праці професіоналів, таких як розробники та художники. Це створює побоювання серед робітників про втрату майстерності та можливість зменшення шансів на фінансування для нових ідей.
Анонімні джерела з середини індустрії також висловлюють занепокоєння, що відкритий протест проти Muse може негативно вплинути на їхні кар’єрні перспективи. В умовах масштабного скорочення робочих місць в індустрії, що відбувається останніми роками, багато розробників бояться висловлювати свої думки відкрито.
Microsoft, у свою чергу, вважає, що Muse може стати корисним інструментом у процесах розробки, зокрема для створення прототипів і відпрацювання ідей.