Viven, стартап у сфері штучного інтелекту, заснований Ашутушем Гаргом і Варуном Качолією — співзасновниками Eightfold, нещодавно вийшов з режиму стелс та оголосив про залучення $35 млн стартових інвестицій. До фінансування долучилися Khosla Ventures, Foundation Capital, FPV Ventures та інші інвестори.
Про це розповідає ProIT
Як працює Viven: цифрові двійники співробітників
Рішення Viven ґрунтується на створенні унікальної великої мовної моделі (LLM) для кожного співробітника компанії. Такий AI-двійник отримує доступ до внутрішніх електронних документів — зокрема, електронної пошти, Slack і Google Docs — і може відповідати на запити колег щодо спільних проєктів або знань. Це дозволяє отримувати необхідну інформацію навіть тоді, коли конкретний працівник перебуває у відпустці або поза доступом через часову різницю.
“When each and every person has a digital twin, you can just talk to their twin as if you’re talking to that person and get the response”, — пояснив Ашутуш Гарг.
Розробники наголошують, що питання конфіденційності і захисту персональної інформації були центральними у створенні продукту. Система Viven застосовує концепцію парного контексту та приватності, що дозволяє LLM точно визначати, яка інформація може бути доступною для колег, а яка повинна залишатися конфіденційною. AI розрізняє особистий контекст і не надає відповіді на приватні питання, зокрема щодо особистого життя співробітників.
Безпека, унікальність та перспективи розвитку
Ще однією важливою функцією є прозорість: кожен працівник може переглядати історію запитів до свого цифрового двійника. Це створює додатковий рівень захисту та запобігає недоречним запитанням з боку колег.
Viven вже використовують кілька великих клієнтів, серед яких Genpact та Eightfold. Засновники компанії і далі керують Eightfold, розподіляючи час між двома бізнесами.
На поточний момент Viven не має прямих конкурентів у сфері цифрових двійників для корпоративного сегменту. Ашутуш Гарг зазначає, що спочатку не був у цьому впевнений і звернувся за порадою до відомого інвестора Вінода Косла, який підтвердив унікальність ідеї та підтримав фінансування проекту. Водночас на ринку вже присутні продукти з персоналізацією від Anthropic, Google (Gemini), Microsoft Copilot та OpenAI, і не виключено, що вони можуть з’явитися у цій ніші в майбутньому. Viven розраховує, що використання унікальної технології парного контексту стане її конкурентною перевагою.
Партнери компанії наголошують, що автоматизація комунікації та координації між працівниками — горизонтальна проблема для будь-якого бізнесу, яку до цього часу ніхто не вирішував за допомогою штучного інтелекту. Viven має намір змінити цю ситуацію та зробити корпоративні процеси ефективнішими.