Цього тижня компанія Meta оголосила про припинення програми фактчекінгу в США та зміну політик щодо модерації контенту, що стосується «мова ненависті». Такі заходи можуть значно збільшити появу образливого та провокаційного контенту на Facebook та Instagram. Іммігранти та спільноти ЛГБТК+ є одними з груп, що можуть постраждати найбільше.
Про це розповідає ProIT
Минулого місяця, після перемоги Дональда Трампа на виборах, Марк Цукерберг відвідав його в резиденції Мар-а-Лаго, а потім Meta спрямувала $1 млн у фонд його інавгурації. Коли Трампа попросили прокоментувати зміни в політиці Meta, він визнав, що Цукерберг, мабуть, перебував під впливом його погроз посадити технічного гіганта у в’язницю.
Це початок становлення держави-мафії, де відкриті погрози супроводжуються щедрими подарунками та публічною похвалою. Історія модерації контенту свідчить, що соціальні медіа-компанії налаштовують свої продукти відповідно до потреб тих, хто має владу їх регулювати. Цього разу наслідки для вразливих груп можуть бути ще гіршими. Зміни політики щодо фактчекінгу в Meta, спрямовані на задоволення Трампа, закладають основу для впливу без перешкод, де наймогутніші вже не мають змагатися з фактами чи їх перевірками.
Наслідки для модерації контенту
Під час першої адміністрації Трампа технологічні компанії усвідомили, що соціальні медіа вразливі до маніпуляцій. Журналісти виявили масштабні кампанії маніпуляцій, організовані Cambridge Analytica та Інтернет-агентством росії, які використовували Facebook для політичних цілей під час виборів у США 2016 року та Brexit.
Замість того, щоб взяти на себе відповідальність і активно боротися з порушниками, Цукерберг звернувся до своїх радників, відомих політичними маніпуляціями. Управління глобальним висловлюванням стало найбільшою проблемою їхнього життя.
Вплив на політику Meta
Раніше Цукерберг заперечував критику щодо «фейкових новин» на Facebook, обіцяючи співпрацю з «шанованими фактчекінговими організаціями». Однак зусилля з модерації не змогли зупинити поширення дезінформації, особливо серед аудиторій, схильних до правих поглядів. У 2018 році головна операційна директорка компанії Шеріл Сендберг підтримала створення «наглядової ради», яка вирішувала суперечливі питання модерації.
Зміна керівництва у Meta на Джоела Каплана, колишнього співробітника адміністрації Джорджа Буша, викликала занепокоєння у захисників свободи Інтернету. Його вплив на новий напрямок Meta очевидний і тривожний для тих, хто не хоче, щоб соціальні медіа ставали пішаками у політичній грі.
Зрештою, Meta ніколи не застосовувала свої правила до всіх користувачів однаково. Згідно з даними, які надала інформаторка Френсіс Хауген, Meta мала список акаунтів, які постійно порушували правила платформи. Відміна програми фактчекінгу, ймовірно, сприятиме користувачам правих поглядів, які частіше поширюють дезінформацію.
Відсутність фактчекінгу може призвести до активного поширення конспірологічних теорій та ненависницького контенту на платформах Meta, що поставить під загрозу безпеку брендів та рекламодавців.
«Фактчекери були занадто політично упередженими та позбавили більше довіри, ніж створили, особливо в США», — заявив Цукерберг.