Тестування давно обіцяного сервісу роботаксі компанії Tesla в Остіні, Техас, планується розпочати наступного місяця, але спочатку воно буде обмежене конкретними районами, які компанія вважає «найбезпечнішими», повідомив генеральний директор Ілон Маск у інтерв’ю CNBC у вівторок.
Про це розповідає ProIT
Маск зазначив, що автомобілі Tesla «не будуть виїжджати на перехрестя, якщо ми не впевнені в успішності їх роботи на цьому перехресті, інакше вони оберуть маршрут навколо нього». Він додав: «Ми будемо надзвичайно обережними щодо запуску, як і повинні бути. Було б нерозумно не бути таким».
Нова стратегія Tesla: геозони для автономних автомобілів
Використання геозони є значним стратегічним зміненням для Маска, який протягом років стверджував, що його компанія зможе створити загальне рішення для автономного водіння, яке можна буде використовувати в будь-якому місці без людського нагляду. Геозона в термінах індустрії автономних автомобілів означає, що транспортний засіб обмежений певною територією.
Маск раніше натякав на ідею використання геозони під час телефонної конференції з інвесторами в першому кварталі у квітні, хоча і не сказав прямо, що це буде підхід компанії. У той час він заявив, що «все більше ймовірно, що для ранніх операцій роботаксі буде встановлений локалізований параметр».
Спостереження за роботаксі
У рамках «обережного» підходу, про який повідомив Маск у вівторок, компанія планує, щоб співробітники дистанційно контролювали початковий автопарк з близько 10 позашляховиків Model Y, оснащених «неконтрольованою» версією програмного забезпечення Full Self-Driving. Маск також заявив, що ці автомобілі будуть їздити без будь-якого оператора безпеки всередині.
Маск зазначив: «Я вважаю, що було б розумно почати з невеликої кількості, підтвердити, що все йде добре, а потім розширити масштаб відповідно до того, як успішно вони працюють».
Зазначимо, що для компаній, що займаються автономними автомобілями, такими як Waymo, є звичайною практикою мати центр управління, де працюють люди, які контролюють свої роботаксі та надають дистанційні вказівки у разі потреби. Waymo, яка опублікувала блог з цього питання у 2024 році, не контролює автомобілі, а лише спілкується зі системою автономного водіння через запитання та відповіді, щоб надати їй необхідний контекст і допомогти вирішити проблеми.