Компанія Tesla здійснила першу в історії автономну доставку електромобіля Model Y, який самостійно проїхав близько 24 кілометрів із заводу до житлового комплексу нового власника в Остіні, штат Техас. Цей крок покликаний продемонструвати досягнення Tesla у сфері безпілотних технологій та роботаксі.
Про це розповідає ProIT
Деталі поїздки автономного Model Y
Електрокар був оснащений тією ж версією програмного забезпечення для автономного керування, яку Tesla використовує у своїх роботаксі в Остіні. Однак після доставки автомобіль було переведено на комерційну версію Full Self-Driving (Supervised), яка вимагає постійної уваги та готовності водія втрутитися. Під час поїздки в автомобілі не було нікого, і, за словами Ілона Маска, жодної віддаленої підтримки не здійснювалось.
Маршрут, яким рухався Model Y, виявився досить складним навіть для досвідчених водіїв: автомобіль виїжджав на автомагістраль та з’їжджав з неї, виконував повороти на червоний сигнал світлофора, проходив невелике кільце та здійснював неконтрольований лівий поворот. Відео поїздки, тривалістю 30 хвилин (також доступна пришвидшена версія на 3,5 хвилини), було опубліковано Tesla для демонстрації можливостей системи.
“Це були складні сценарії для автономного транспорту ще кілька років тому, тому дивує, що автомобіль впорався з усім цим у звичайному міському трафіку”.
Питання щодо підготовки і повторюваності
Автономна доставка відбулася напередодні оприлюднення фінансових результатів Tesla за другий квартал, які очікуються не найкращими через падіння продажів у 2024 році. Після анонсу доставки акції компанії зросли, хоча пізніше демонстрували негативну динаміку.
Попри вражаючий результат, у спільноти виникли питання щодо того, як саме готувалася поїздка. У минулому Tesla вже опинялась у центрі скандалів через постановочні відео демонстрацій автопілота — зокрема у 2016 році, коли автомобіль рухався попередньо протестованим маршрутом, а за кермом був співробітник компанії.
Тепер спостерігачі цікавляться, чи використовувалися додаткові сенсори, такі як лідари, для попереднього вивчення маршруту в Остіні, де проходить випробування роботаксі. Відкритим залишається й питання, чи здатне програмне забезпечення Tesla повторювати такі поїздки без втручання людини десятки або тисячі разів поспіль, що є ключовим показником надійності технології.
Конкуренцію Tesla складають компанії Waymo та Zoox, чиї безпілотники вже їздять автомагістралями у Лос-Анджелесі, Фініксі, Сан-Франциско та Лас-Вегасі (поки що лише для співробітників).
Окрім технічних аспектів, експерти згадують обіцянку Ілона Маска з 2016 року: повністю автономний маршрут Tesla від Лос-Анджелеса до Нью-Йорка. Станом на сьогодні ця обіцянка залишається нереалізованою, а масштабування автономної доставки все ще викликає багато запитань.
Однією з незначних претензій до тестового заїзду стала зупинка Model Y у пожежній смузі біля будинку клієнта. Проте навіть критики Tesla визнають, що цей недолік не порівняти з досягненням – автономною поїздкою у реальних умовах міського руху.