Протягом останніх двох десятиліть Google надавав користувачам результати пошуку у вигляді алгоритмічно відобраних посилань на веб-сторінки. На конференції I/O 2025 компанія підкреслила, що традиційне розуміння пошуку залишилося в минулому.
Про це розповідає ProIT
У вівторок генеральний директор Google Сундар Пічаї та його команда представили нові способи доступу до Інтернету, цього разу через серію AI-агентів.
“Ми не можемо бути більш схвильовані цим етапом пошуку Google, де ви справді можете запитати будь-що […] ваші найпростіші та найскладніші питання, ваші глибокі дослідження, ваші персоналізовані потреби у покупках,”
сказала віце-президентка Google з пошуку Ліз Рейд під час виступу на конференції I/O.
Найбільшою новиною з I/O стало те, що Google тепер пропонує режим AI кожному користувачу пошуку в США. Це надає сотням мільйонів людей можливість спілкуватися з AI-агентом, який відвідує веб-сторінки, підсумовує їх у бажаній формі або навіть допомагає у покупках. Завдяки проекту Mariner Google пропонує ще більш автономного AI-агента своїм Ultra-підписникам, який буде виконувати 10 різних завдань одночасно, відвідуючи веб-сторінки та взаємодіючи з ними, поки користувачі займаються іншими справами.
Персоналізація AI-агентів та нові рішення
Google також вдосконалює свого Deep Research агента, який відвідує десятки відповідних веб-сайтів і генерує детальні дослідницькі звіти, роблячи їх більш персоналізованими та інтегруючи з Gmail та Drive. У паралельному розвитку компанія додатково інтегрує проект Astra — мультимодальний, реальний AI-досвід — у пошук та Gemini, надаючи користувачам більше способів спілкування з AI-агентом та можливість ділитися своїм досвідом.
Популярність ChatGPT змусила Google переглянути свою стратегію у наданні інформації з Інтернету. Цей процес розпочався ще на минулорічній конференції I/O, коли компанія представила AI-огляди у пошуку, що було затінено їхніми помилками. Впровадження AI-оглядів створило враження, що AI ще не готовий до широкого використання, і що традиційний пошук залишиться незмінним.
Виклики та перспективи AI-агентів
Проте на I/O 2025 Google представила більш переконливий підхід до того, як AI може змінити пошук і, отже, весь Інтернет. Нова концепція компанії свідчить про те, що майбутнє Інтернету та самої компанії передбачає AI-агентів, які отримують інформацію з мережі та представляють її користувачам у зручному для них форматі.
Ця ідея, що AI-агенти Google можуть замінити традиційний пошук, є дуже переконливою, особливо оскільки компанія намагається створити інфраструктуру для AI-агентів. Google оголосила, що SDK для моделей Gemini тепер нативно підтримуватиме MCP від Anthropic, що стає дедалі популярнішим стандартом для підключення агентів до джерел даних в Інтернеті.
Однак, як зауважує Бен Томпсон у Stratechery, агентний веб має свої проблеми. Якщо Google направить AI-агентів на веб-сайти замість людей, це суттєво порушить модель, що підтримується рекламою. Впливи можуть бути різними в різних індустріях. Агенти можуть стати проблемою для видавців, які зараз змагаються з AI-агентами за увагу користувачів.
Під час I/O один з комунікаційних лідерів Google зазначив, що
“людська увага є єдиним справжнім кінцевим ресурсом,”
а запуск AI-агентів має на меті повернути користувачам більше їхнього часу. Однак AI-резюме статей можуть забрати кошти у видавців та потенційно завдати шкоди створенню контенту, на якому базуються ці системи.
Крім того, існує проблема з AI-системами, пов’язаними з галюцинаціями — їхньою схильністю вигадувати інформацію та представляти її як факти. Це стало очевидно під час запуску AI-оглядів. Генеральний директор DeepMind Деміс Хассабіс також висловив занепокоєння щодо стабільності моделей AI, зазначивши, що
“ви можете легко, за кілька хвилин, знайти очевидні недоліки в [AI-чатах] — деяке просте математичне завдання, яке воно не вирішує, або базову гру, яку воно не може зіграти.”
Наслідки можуть бути далекосяжними. Поширення галюцинацій може призвести до того, що користувачі стануть більш недовірливими до інформації, з якою вони стикаються в Інтернеті. Google не чекає, поки бізнеси, що підтримуються рекламою, чи AI-моделі наздоженуть — компанія продовжує впроваджувати AI-агентів. Google, ймовірно, зробила більше, ніж будь-яка інша компанія, для того, щоб керувати Інтернетом таким, яким ми його знаємо. Але в тому, що може виявитися важливим поворотним моментом, концепція компанії про Інтернет, здається, переорієнтується навколо AI-агентів.