Індійська компанія Airbound, що спеціалізується на розробці дронів, оголосила про залучення $8,65 мільйона на посівному раунді інвестицій. Очолив фінансування співзасновник Physical Intelligence Лачі Грум, до участі також долучилися Humba Ventures, Lightspeed Venture Partners та керівники з таких компаній, як Tesla, SpaceX і Anduril.
Про це розповідає ProIT
Інноваційний підхід до доставки: економічність та ефективність
Airbound засновано у 2020 році Наманом Пушпом, який тоді мав лише 15 років. Сьогодні компанія презентує дрон унікальної конструкції типу tail-sitter із карбоновим корпусом, що дозволяє зменшити витрати на доставку у 20 разів порівняно з традиційними методами. Дрон використовує форму blended-wing-body з двома пропелерами, що дає змогу злітати вертикально, як ракета, та рухатися горизонтально, як літак.
Головна мета Airbound — здешевити доставку до одного цента, оптимізуючи витрати енергії на переміщення вантажів. За словами засновника і генерального директора компанії:
“Є значний розрив між можливостями дронів сьогодні та їхнім потенціалом. Щоб підняти кілограм вантажу, потрібен чотирикілограмовий дрон — це абсурд. Показники дальності польоту нині є недосконалими, а про аеродинамічну ефективність дронів сьогодні навіть не йдеться”.
У Індії для доставки вантажів до 3 кг зазвичай використовують електроскутери вагою близько 150 кг, кожен кілометр такої доставки коштує приблизно ₹2 ($0,02). Новий дрон TRT від Airbound важить 3,3 фунта і розрахований на вантаж до 2,2 фунта. Завдяки цій розробці компанія планує знизити витрати до 10 пайсів ($0,001) за кілометр, що у 20 разів дешевше за традиційні підходи.
Плани розвитку і вихід на нові ринки
Airbound вже проводить пілотний проект із мережею лікарень Narayana Health у місті Бенгалуру, де протягом трьох місяців дрони щодня доставляють медичні аналізи, кров та інші критичні вантажі. У планах — розширення на ринки швидкої комерції, доставки їжі та інших сегментів останньої милі.
Компанія працює над другою версією дрона, що матиме власну вагу лише 2,6 фунта та зможе перевозити до 6,6 фунта. Прототип очікують у польоті вже до середини наступного року, а серійне виробництво планується розпочати в першому кварталі 2027 року.
Airbound застосовує літій-іонні акумулятори із тривалим життєвим циклом (500–800 циклів), що дозволяє знизити витрати на технічне обслуговування. Вартість виготовлення одного дрона складає $2 000, а ціна однієї доставки зараз — ₹24 ($0,27). До кінця 2026 року стартап планує знизити цю суму до менше ₹5 ($0,05).
Команда Airbound складається з 50 співробітників. Компанія вже залучила понад $10 мільйонів інвестицій і планує до середини 2027 року виходити на понад мільйон доставок щоденно, збільшивши виробництво до понад 100 дронів на день. Після досягнення цієї мети Airbound розглядає вихід на ринок США і вже веде переговори з індійськими регуляторами щодо отримання дозволів на польоти.
Залучені кошти дозволять масштабувати виробництво, розширити присутність на ринку та оптимізувати сервіс, щоб підготуватися до масового впровадження технології у 2026 році.