Головна Новини Астронавти Boeing Starliner розповіли про небезпечні моменти місії

Астронавти Boeing Starliner розповіли про небезпечні моменти місії

NASA після повернення на Землю астронавти місії Boeing Starliner Бутч Вілмор та Суні Вільямс вперше поділилися детальною інформацією про справжні ризики, що загрожували їм під час місії, які раніше залишалися поза увагою.

Про це розповідає ProIT

Вілмор і Вільямс провели майже 9 місяців на Міжнародній космічній станції через численні проблеми із космічним апаратом Boeing Starliner, внаслідок чого їхнє повернення на Землю було значно затримане. Власне, ситуація могла бути ще гіршою.

Після численних затримок 5 червня 2024 року Starliner нарешті успішно стартував з космодрому на мисі Канаверал у Флориді. Попередні три спроби були зірвані через виявлення витоків гелію. Додаткові проблеми з несправним клапаном ракети-носія Atlas V змусили Бутча Вілмора просити про додатковий час для тренувань, адже він хвилювався, що втратить навички під час тривалого очікування. Після старту температура у кабіні різко впала до 10 градусів Цельсія, і астронавтам довелося одягти всі наявні речі, включаючи скафандри. Причини цього явища залишаються невідомими.

Небезпечні моменти під час стикування

Справжні труднощі почалися під час зближення з Міжнародною космічною станцією. На відстані 260 метрів від МКС почали послідовно відмовляти маневрові двигуни. За декілька хвилин вийшли з ладу 4 з 28 двигунів системи навігації Boeing Starliner. Відповідно до протоколу, у разі відмови трьох двигунів, стиковка має бути зупинена.

Бутч Вілмор змушений був взяти на себе керівництво кораблем, виявивши, що система реагує із небезпечною затримкою. Ситуація стала критично небезпечною, адже повернення на Землю за таких обставин також було неможливим. Вілмор уже під час інструктажу перед запуском був попереджений про можливі проблеми з двигунами, які могли призвести до втрати контролю над кораблем у космосі.

«Гей, ми перебуваємо у дуже небезпечній ситуації. Я думаю, ми обидва переважно відчували, що було б дуже здорово пристикуватися до тієї космічної станції, яка знаходиться прямо перед нами» — розповідає Вілмор.

Вирішення проблем на борту

У Центрі керування польотами NASA запропонували ризикований варіант віддаленого перезапуску системи керування двигунами, що призвело до тимчасової втрати контролю над Starliner. Перезапуск повернув контроль над двома двигунами, проте відразу після цього вийшов із ладу п’ятий. Повторний перезапуск відновив ще два двигуни. Однак у NASA вимагали від астронавтів проведення автоматичного стикування з МКС, яке, на щастя, відбулося успішно.

Подальше розслідування виявило, що аналогічні проблеми з двигунами спостерігалися під час випробувань Starliner у 2022 році, що ставить під сумнів запевнення представників Boeing про повну готовність Starliner до пілотованих польотів. Експерти зауважують, що в разі найгіршого сценарію екіпажу могла знадобитися екстрена евакуація на кораблі SpaceX Crew Dragon. Однак навіть цей варіант не гарантував безпеки, оскільки тривале перебування в негерметичному Starliner за низьких температур створювало додаткові ризики.

NASA продовжує працювати над відновленням Starliner, який без астронавтів повернувся на Землю у вересні минулого року. У нещодавньому оновленні агентство повідомило, що NASA та Boeing «досягають прогресу в сертифікації екіпажу CST-100 Starliner», а команди «працюють над усуненням аномалій у польоті Starliner та готуються до випробувань системи керування двигунами в наступні місяці».

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.