У лютому одна з найбагатших компаній світу, Amazon, оголосила про відшкодування майже 2 мільйонів доларів для понад 700 працівників з-за кордону, які були змушені платити великі збори за працевлаштування на складах у Саудівській Аравії. Це було рідкісною перемогою для мігрантів, які часто стають жертвами обману та інших зловживань під час найму.
Про це розповідає ProIT
Проте не всі мігранти, які працювали на Amazon у Саудівській Аравії, задоволені зусиллями компанії. Багато хто заявляє, що не отримав жодного відшкодування. З 44 нинішніх і колишніх контрактних працівників Amazon, опитаних для цієї історії, 33 сказали, що не отримали компенсації, хоча працювали в саудівських операціях компанії і платили великі збори за вербування.
Залишилися без компенсацій
Кілька працівників з Непалу, які не отримали грошей назад, відчувають себе додатково ошуканими. Вони кажуть, що були експлуатовані під час роботи на складах Amazon, а потім не отримали обіцяних виплат. Один з таких працівників, Харі Прасад Мудбарі, сказав, що «вони грали проти мене». Він заплатив приблизно $1,500, щоб отримати роботу на складі. Amazon заявила, що з лютого організувала відшкодування для ще 151 працівника та продовжує працювати над ідентифікацією осіб, які мають право на компенсацію.
«Якщо Amazon хотіла повернути нам гроші, вона могла б зробити це негайно», – сказав Сантош Бісвакарма, працівник з Непалу, який платить $1,700 за вербування.
Темна сторона успіху
Журналістське розслідування, проведене в жовтні 2023 року, виявило, що понад 50 мігрантів заявили про обман з боку агентств в Непалі та несправедливі умови на складах Amazon у Саудівській Аравії. Незалежні вербувальники змушували працівників платити збори, які значно перевищували допустимі за стандартами Непалу та ООН.
Amazon заявила, що прагне до забезпечення гідних умов праці і в своїй заяві підкреслила, що проводила понад 30 аудитів своїх постачальників послуг в Саудівській Аравії. Проте працівники, такі як Бінод Гіміре, зазначають, що їхні витрати на відсотки по кредитам не були враховані у виплатах, які вони отримали.
Працівники ще висловлюють незадоволення тим, що Amazon не визнавала інших видів несправедливого ставлення. Вони згадують, як прибули в Саудівську Аравію з обмеженими коштами і чекали початку роботи без оплати, що згодом призвело до необхідності взяти кредити для купівлі їжі.