Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США (NHTSA) розпочала розслідування щодо програмного забезпечення Tesla Full Self-Driving (FSD) через численні скарги, згідно з якими система спричиняла порушення ПДР, зокрема проїзд на червоне світло та виїзд на зустрічну смугу.
Про це розповідає ProIT
Більше 50 повідомлень про інциденти із системою FSD
У рамках розслідування було зафіксовано понад 50 випадків порушень з боку FSD, чотири з яких закінчилися травмуванням людей. Це одне з перших розслідувань, спрямованих безпосередньо на програму Full Self-Driving. Раніше NHTSA вже відкривала справу щодо FSD у жовтні 2024 року після низки аварій у складних погодних умовах.
У квітні 2024 року агентство завершило розслідування щодо менш складної системи Tesla Autopilot після встановлення її причетності до 13 смертельних ДТП, пов’язаних із неправильним використанням. Водночас додаткове розслідування щодо ефективності оновлення Autopilot триває.
Скарги стосовно проїзду на червоне та виїзду на зустрічну
Служба розслідування дефектів (ODI) агентства повідомила, що отримала щонайменше 18 скарг і одну публікацію в медіа про випадки, коли FSD не зупинив автомобіль на червоний сигнал світлофора чи не утримав його на місці. Також було зафіксовано шість повідомлень від самої Tesla відповідно до вимог щодо звітування про ДТП із залученням автономних або частково автономних автомобілів.
ODI вже співпрацювала з Департаментом транспорту штату Меріленд і місцевою поліцією для перевірки, чи є інциденти з проїздом на червоне повторюваними, оскільки
“кілька випадків сталися на одному й тому ж перехресті у місті Джоппа, штат Меріленд”. Tesla вже “вжила заходів для усунення проблеми на цьому перехресті”, повідомляє NHTSA.
Також виявлено 18 скарг, дві медіапублікації і два офіційні звіти про випадки, коли FSD заводив автомобіль у зустрічний рух під час або після повороту, перетинав подвійну суцільну лінію під час руху прямо, або намагався повернути на дорогу у неправильному напрямку, ігноруючи дорожні знаки.
Згідно з даними ODI, виявлено шість скарг, одну медіапублікацію та чотири офіційні звіти про ситуації, коли автомобіль Tesla з активованим FSD проїжджав перехрестя з поворотної смуги чи повертала з прямої смуги руху. Деякі з цих випадків стосувалися раптової зміни смуги у зустрічний рух без достатнього попередження водію чи можливості втрутитися.
Розпочато так зване “попереднє оцінювання” — один із перших кроків на шляху до можливого відкликання програмного забезпечення. Зазвичай NHTSA завершує такі розслідування протягом восьми місяців, однак наразі не ясно, чи вплине на терміни можлива зупинка роботи уряду.
Варто зазначити, що цього тижня Tesla випустила оновлену версію FSD, яку Ілон Маск активно анонсував останні місяці. Нова версія використовує дані, зібрані під час пілотного запуску роботаксі в Остіні, штат Техас. Раніше цього року департамент ефективності уряду під керівництвом Маска скоротив штат фахівців із безпеки автомобільної автоматизації в NHTSA.