Шведський стартап Lovable, який активно розвивається у сфері генеративного програмування та є однією з найдинамічніших AI-компаній Європи, планує залучити понад $150 мільйонів інвестицій за оцінки, що наближається до $2 мільярдів.
Про це розповідає ProIT
Стрімке зростання та новий раунд фінансування
Поточний раунд інвестування відбувається всього через кілька місяців після попереднього — у лютому Lovable отримала $15 мільйонів під керівництвом фонду Creandum. Тоді компанія визначила цей раунд як «pre-Series A», однак новий рівень залучених коштів і оцінки свідчить про перехід до значно масштабнішого етапу розвитку. Лідером нового раунду виступає Accel, а також беруть участь Creandum і такі інвестори, як 20VC.
AI-продукти та особливості платформи
Lovable засновано у 2023 році, і, попри свій відносно молодий вік, стартап стрімко завойовує ринок. Перший продукт для створення вебдодатків компанія випустила лише наприкінці листопада. Вже у травні генеральний директор Lovable Антон Осіка повідомив у Twitter, що за шість місяців компанія досягла $50 мільйонів річного регулярного доходу (ARR).
“Lovable, як і її конкуренти Replit і Bolt, створює повноцінні вебдодатки на основі текстового запиту, включаючи інтерфейс користувача (часто використовуючи популярний інструмент React) та підключення до баз даних на кшталт Supabase. Деякі користувачі зазначають, що сервіс є доступним — базова підписка починається від $25 на місяць за 250 кредитів. Один із користувачів Reddit задокументував створення застосунку з понад 29 000 рядків коду та десятками функцій всього за $250”.
У липні Lovable анонсувала запуск бета-версії AI-агента, здатного автоматизувати більше завдань — від редагування коду після аналізу проектних файлів до відлагодження. Модель монетизації агента передбачає оплату за використання: чим більше дій виконує агент, тим більше кредитів списується з рахунку користувача.
Орієнтація на подібну модель оплати може збільшити витрати для тих, хто довіряє управління додатком AI-агенту. Водночас це стає типовою стратегією для цього ринку, оскільки AI-компанії самі сплачують змінні тарифи провайдерам моделей, таким як OpenAI чи Anthropic. Такий підхід до бізнес-моделі позитивно оцінюють інвестори.