Toyota активно розвиває технологію твердотілих акумуляторів, яку вважають ключовим досягненням у сфері електротранспорту. Перші серійні електромобілі з такими батареями компанія планує представити вже у 2027 або 2028 році. За словами виробника, ця нова технологія забезпечить значно більший запас ходу, суттєво прискорить заряджання та підвищить ефективність електрокарів.
Про це розповідає ProIT
Масове виробництво нової батарейної технології
Toyota уклала нову угоду з Sumitomo Metal Mining Co. для масштабного виробництва катодних матеріалів, необхідних для твердотілих акумуляторів. Мета цієї співпраці — вперше у світі застосувати твердотілі батареї у серійних електромобілях. На думку Toyota, впровадження такої технології може стати поворотним моментом для автомобільної індустрії, адже нове покоління акумуляторів не лише підвищить дальність руху, а й дозволить скоротити час заряджання та збільшити потужність.
Твердотілі акумулятори відрізняються від традиційних літій-іонних тим, що замість рідкого електроліту використовують твердий. Завдяки цьому батареї стають компактнішими, довговічнішими та потужнішими. Як зазначають у Toyota, нова конструкція дозволяє створювати акумулятори меншого розміру з підвищеною вихідною потужністю та подовженим терміном служби.
“Toyota заявила, що прагне “досягти першого у світі практичного застосування твердотілих акумуляторів у серійних електромобілях”.
Японські компанії посилюють співпрацю у сфері акумуляторів
Співпраця Toyota з Sumitomo Metal Mining триває з 2021 року. Сторони спільно розробляють катодні матеріали для твердотілих батарей, щоб успішно організувати їх масове виробництво. Завдяки унікальній технології порошкового синтезу, розробленій Sumitomo, вдалося створити високостійкий катодний матеріал, який оптимально підходить для твердотілих акумуляторів. Sumitomo вже багато років постачає катоди для електромобільної галузі, а зараз готується до впровадження інноваційної технології у промислових масштабах.
У вересні минулого року Toyota отримала сертифікацію від Міністерства економіки, торгівлі та промисловості Японії, яка дозволяє розпочати виробництво твердотілих батарей у країні. Крім того, Toyota співпрацює з низкою японських компаній, зокрема Idemitsu Kosan, яка планує побудувати масштабний завод із виробництва літій-сульфіду — ключового компоненту для нових акумуляторів. Після запуску підприємство зможе випускати до 1000 тонн літій-сульфіду на рік. Також Idemitsu планує розпочати масове виробництво твердотілих батарей у 2027 році.
Ця ініціатива підтримується на державному рівні та спрямована на розвиток внутрішнього виробництва акумуляторів, а також зменшення залежності Японії від постачальників з Китаю та Південної Кореї. У рамках програми Toyota разом з іншими японськими компаніями інвестує понад 7 мільярдів доларів у створення національної бази виробництва батарей.
Варто зазначити, що Toyota не єдина компанія, яка розвиває твердотілі батареї. Mercedes вже тестує власні акумулятори, здатні забезпечити понад 1000 кілометрів пробігу, а Farasis планує розпочати їх виробництво вже цього року.