Голландський стартап з виробництва електровелосипедів VanMoof презентував першу модель під керівництвом нової команди після банкрутства два роки тому. Попри минулу критику за використання великої кількості унікальних компонентів, новий VanMoof S6 зберіг фірмовий авторський дизайн і став ще більш технологічним.
Про це розповідає ProIT
Ставка на якість та сервісну підтримку
Нині компанія робить ставку на підвищену якість індивідуальних деталей та розширену мережу обслуговування. Мета VanMoof — зберегти унікальний підхід до дизайну та технологій, але водночас уникнути труднощів із ремонтом, які виникали через швидке масштабування та використання спеціалізованих запчастин.
“Я не бачу сенсу в існуванні VanMoof, якщо ми будемо використовувати стандартні запчастини, як усі інші. Ми тут, щоб просувати дизайн, створювати велосипед, який буде інтуїтивно зрозумілим навіть для тих, хто жодного разу не їздив на електробайку. Легкий, як iPhone”, — поділився спів-генеральний директор Елліот Вертхаймер.
VanMoof залучив понад 200 мільйонів доларів венчурних інвестицій, завоювавши численних прихильників завдяки мінімалістичному дизайну, інтегрованим ліхтарям, акумуляторам і моторам. Проте саме унікальні комплектуючі стали головною проблемою: компанія росла занадто швидко, а розгалужена сервісна мережа не встигала за попитом. У липні 2023 року стартап оголосив про банкрутство, після чого його викупила компанія Lavoie з McLaren Applied.
За словами Вертхаймера, досвід McLaren Applied у Формулі-1 дозволив VanMoof переосмислити всі проблемні вузли на основі даних про продуктивність, зробивши їх надійнішими. Багато компонентів розробляються спільно з великими виробниками, що гарантує не лише якість, а й доступність запчастин у майбутньому.
У деяких аспектах компанія перейшла на галузеві стандарти. Наприклад, акумулятори тепер розробляються разом із Panasonic, а VanMoof відповідає за механічну та програмну інтеграцію. Раніше розробка батарей була повністю внутрішньою.
Масштабування мережі та нові ринки
Ключовим фактором нового старту стала побудова сучасної сервісної мережі. VanMoof відкрив 250 ремонтних центрів та співпрацює зі 130 продажними партнерами, зосереджуючись на ринках Австрії, Бельгії, Франції, Німеччини, Люксембургу та Нідерландів. Для партнерів створено цифрову платформу для замовлення запчастин, діагностики та відстеження гарантійних випадків, а також онлайн-курси для механіків. Мережа активно розширюється — щотижня додається 10 нових магазинів.
У США компанія планує вийти до кінця 2025 року, однак ці плани тимчасово призупинені — VanMoof очікує на рішення щодо тарифної політики адміністрації президента Трампа.
VanMoof S6 — новий рівень якості та інновацій
Після банкрутства у 2023 році компанія втратила довіру багатьох клієнтів: ремонт затягувався, а деякі покупці залишилися без передплачених велосипедів та грошей. Новий S6 має допомогти бренду відновити репутацію та повернути прихильників.
S6 вирізняється впізнаваною рамою без видимих зварних швів, а також кількома матовими кольорами, серед яких “електричний синій” та перлинно-м’ятний, що змінює відтінок залежно від освітлення. Особливу увагу команда приділила вибору палітри.
Технологічне оснащення теж вражає: електроніка була повністю перероблена із залученням McLaren Applied для забезпечення надійної роботи в різних погодних умовах. Замість традиційного дисплея використано Halo Ring — кільце з підсвічуванням, яке показує рівень заряду та швидкість, і тепер світиться яскравіше. Вбудована навігація синхронізується з мобільним додатком, забезпечуючи покрокові підказки через Halo та звукову систему. Додано новий звуковий сигнал, схожий на цвіркуна, який можна використовувати замість дзвінка.
Антикрадіжні функції стали ще досконалішими: нова система відстеження визначає місцеперебування велосипеда з точністю до двох метрів за допомогою мобільного зв’язку, GPS, Wi-Fi та Bluetooth. У найближчому майбутньому компанія планує додати функцію виявлення аварій та інші опції безпеки.
Механічне перемикання швидкостей стало автоматичним і попередньо налаштованим — велосипед самостійно підлаштовується під темп їзди, працюючи разом із чотирма рівнями педальної підтримки. Мотор у передньому колесі, розроблений із залученням японського виробника, забезпечує природне керування, а нове амортизуюче сидіння додає комфорту. При вазі лише 23 кг велосипед залишає враження надзвичайної міцності. Фірмова кнопка Boost дозволяє отримати додатковий імпульс під час руху.
VanMoof вже приймає замовлення на S6 у діючих країнах, а перші поставки очікуються на початку серпня. Компанія впевнена, що S6 зможе виправдати 11 років обіцянок бренду та повернути йому колишню популярність.